یاسوج-ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه ‌و بویراحمد برای محرومیت‌زدایی، توانمندساز اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و انجام امور زیربنایی و حمایتی در یاین استان و تحقق سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، تفاهم‌نامه‌ی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی امضا می‌کنند.

تفاهم‌نامه‌ ۳۰۰۰ میلیارد ریالی برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد امضاء می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اهداف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهت توسعه‌ همه‌جانبه‌ مناطق محروم کشور و با توجه به این‌که کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های هدفِ ستاد برای توسعه،‌ سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تعیین شده است لذا تفاهمنامه ای در راستای اجرای اقدامات عمرانی به امضاء می رسد.

عارف نوروزی گفت: در سفر روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به یاسوج، تفاهم‌نامه‌ی ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در استان منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد: از این مبلغ، ۲۴۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی و ۵۸۰ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دارد.

وی افزود: بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از ظرفیت‌ها و منابع سرشار طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی متعهد، متأسفانه هنوز جزو مناطق محروم است و به همین دلیل در طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش‌های «چاروسا» و «دیشموک»، «لوداب» و «باشت» از مناطق محروم این استان سرمایه‌گذاری انجام خواهد گرفت.

به گفته‌ی نوروزی، ساخت مساجد، مدارس، هنرستان، کتاب‌خانه، مراکز بهداشت و درمان، آب‌رسانی، بهسازی و ساخت راه‌های روستایی،‌ و مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی در این ۴ منطقه انجام می‌شود و قرار است حداکثر تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره‌ی نحوه‌ی شناسایی مناطق محروم و نیازهای مردم گفت: طی ماه‌های گذشته در جریان سفر مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد، راه‌های توسعه‌ی‌ اقتصادی و محرومیت‌زدایی در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری در دو بخش توانمندسازی اقتصادی و هم‌چنین ساخت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی از قبیل مراکز بهداشت، راه، مدارس و مساجد و موارد دیگر در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.