دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۸.۵ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود گفت: سامانه توزیع شیر در مدارس کشور راه‌اندازی شده است

راه‌اندازی سامانه توزیع شیر مدارس در کشور/ تولید ۸.۵ میلیون تن شیر در کشور

به گزارش «قدس آنلاین»،  مراسم افتتاحیه طرح توزیع شیر در مدارس شهر تهران امروز با حضور جعفرآبادی دبیر ملی کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش و محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در آموزشگاه شهید احمد چراغی ابتدایی  منطقه ۵ برگزار شد.

جعفرآبادی دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر ۷۰ نوبت شیر توزیع شود در سال ۱۴ لیتر شیر خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مصرف شیر در مدارس افزود: واقعیت این است که انتهای خط توزیع شیر دانش‌آموزان، ‌مدیران و معلمان هستند که می‌توانند ما را در رسیدن به هدف اصلی یاری کنند.

جعفرآبادی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان از مصرف شیر استقبال می‌کنند ضمن اینکه در سال گذشته از سازمان دانش‌آموزی درخواست کردیم که در توزیع شیر در مدارس ما را یاری کنند.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: سال گذشته در تهران ۵۶ نوبت شیر توزیع شد و میانگین توزیع شیر در مدارس کشور نیز ۵۵ نوبت بود که شیر توزیع شده به صورت ۶۰ درصد شیر استریل و ۴۰ درصد شیر پاستوریزه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بابت شیر در مدارس هزینه شده است گفت: این شرکت شیر استریل در ۱۰۵ شرکت شیر پاستوریزه همکاری داشته‌اند که ۲۴۲۴ مورد آزمایش شیر در کشور انجام شده است و در این مسیر سازمان غذا و دارو کار نظارت تولید شیر در کارخانه  را برعهده داشت و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نیز در سطح عرضه شیر همکاری کرد. ضمن اینکه سازمان استاندارد نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته است.  

جعفرآبادی تصریح کرد: سه فرم ارزیابی عملکرد برای مدارس، ‌مناطق و استان‌ها طراحی کرده‌ایم و تمامی کارهایی که توسط مدیران برای توزیع شیر باید انجام شود در سطح مدرسه، منطقه و استان طراحی شده و چارچوب آن گام به گام برای آنها تعریف شده است.

وی با بیان اینکه امسال سامانه توزیع شیر در مدارس کشور را آغاز کرده‌ایم گفت: قرار است اطلاعات لازم از سامانه گرفته شود و در حال حاضر حدود سه هزار مدرسه در شهر تهران وارد سامانه توزیع شیر شده است.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای توزیع شیر خاطرنشان کرد: در مرحله اول توزیع طلب کارخانجات تولید شیر پرداخت شده است و پول شروع طرح امسال تا یکی دو روز دیگر در حساب‌ها واریز خواهد شد.

جعفرآبادی با اشاره به کیفیت مناسب شیر توزیعی در مدارس عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۸.۵ میلیون تن شیر تولید می‌شود و توزیع و فروش آن به صورت آزاد بوده و بین شرکت‌های لبنی رقابت سنگینی وجود دارد و شیر از کیفیت مناسبی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.