بجنورد- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ‌۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان بجنورد به دلیل موریانه‌زدگی درخطر ریزش قرار دارند.

خانه های موریانه زده بجنورد در آستانه ریزش/ اینجا نردبان نجات یافت نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، جمشید گریوانی با بیان اینکه اکنون خطر ریزش در کمین پنج هزار واحد مسکونی موریانه زده شهرستان بجنورد قرار دارد، گفت: بخش زیادی از این واحدهای مسکونی در حاشیه شهر بجنورد قرار داشته که این موضوع حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: اساسا تاکنون نسبت به ریزش این واحدهای مسکونی هشدارهای مختلفی داده‌ شده اما تاکنون جدی گرفته نشده است.

وی بیان داشت: لازم است تا در این زمینه دستگاه‌های متولی ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تدبیر کرده و با برنامه‌ریزی نسبت به مقاوم‌سازی این واحدها اقدام کنند.

گریوانی اظهار کرد: بسیاری از این واحدها عمر چندین ده‌ساله داشته و اکنون به سبب موریانه‌زدگی غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ازجمله زلزله در این شهرستان باید شاهد خسارت‌های بالا باشیم، بیان داشت: ازاین‌رو رسیدگی به این معضل از سوی دستگاه‌های متولی امری ضروری است.

وی در ادامه نبود نردبان آتش‌نشانی به‌منظور انجام ماموریت‌های آتش‌نشانان در ساختمان‌های مرتفع در زمان بروز حوادث را برشمرد و گفت: بجنورد از معدود مراکز استان‌هایی بوده که فاقد نردبان نجات آتش‌نشانی است.

گریوانی تصریح کرد: با توجه به افزایش بلندمرتبه‌سازی و احتمال وقوع حوادث در این ساختمان‌های طبقاتی بجنورد ازاین‌رو باید این تجهیزات برای آتش‌نشانی تامین شود.

وی گفت: لازم است تا وزارت کشور در این زمینه پیگیری و حداقل یک نردبان نجات را برای آتش‌نشانی بجنورد اختصاص دهد.

 بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دارای دو منطقه شهری و شهرداری مهر است.

یک‌سوم از جمعیت بجنورد در مناطق حاشیه‌ای این شهر سکونت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.