مسئول بسیج رسانه از دولت خواست بیمه خبرنگاران را تعیین تکلیف کند.

همایش رسانه انقلابی و امنیت ملی برگزار می‌شود/دولت بیمه خبرنگاران را تعیین تکلیف کند

به گزارش «قدس آنلاین»،  مسعود بصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت:‌ باید از سیاه‌نمایی و نشان دادن بیش از حد ناراحتی، ‌ غم و غصه‌ها در این حادثه دوری کنیم و بیشتر تلاش کنیم تا جلوه‌های ایثار و توانمندی عزیزانی که در عرصه خدمت‌رسانی به همنوعان خود را به جامعه نشان دهیم.

وی افزود:‌ باید تلاش کنیم تا جناح‌بندی‌های سیاسی در کشور را کم کرده و از تکرار حوادثی نظیر آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو جلوگیری کنیم ضمن اینکه تذکرهای لازم به ساختمان‌های ناایمن در شهرهای کشورمان داده شود.

همایش رسانه انقلابی و امنیت ملی برگزار می‌شود

مسئول بسیج رسانه با اشاره به برنامه‌های این هفته این بسیج که به دلیل ارتحال حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به ایام موکول شده بود گفت:‌ قرار است فردا (سه‌شنبه) در سالن شهید رشادی سپاه حضرت رسول (ص) ‌تهران بزرگ همایش رسانه انقلابی و امنیت ملی که سخنران آن حجت‌الاسلام سرلک و سردار مقدم‌فر است برگزار شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: روز چهارشنبه هم در سالن سوره انقلاب اسلامی از ساعت ۱۵ همایش روز رسانه و تقدیر از برترین آثار جشنواره ابوذر برگزار خواهد شد که سخنران این همایش هم سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و علیرضا زاکانی نمایند سابق مجلس شورای اسلامی هستند.

ارسال ۱۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر 

وی در مورد جشنواره ابوذر توضیح داد و گفت:‌تا کنون ۱۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر با موضوعات اقتصاد مقاومتی، امنیت ملی و رسانه زن و حجاب ارسال شده است.

بصیری افزود: روز پنج‌شنبه هم مسئولین بسیج رسانه سراسر کشور دیداری را با علما در قم و مراجع عظام تقلید نظیر حضرت‌ آیت‌الله جوادی آملی، حضرت آیت‌الله سعیدی و دیگر مراجع خواهند داشت.

وی با بیان اینکه جشنواره ابوذر تنها جشنواره بزرگ و سراسری در کشور است که بدون در نظر گرفتن حزب، جناح، ‌گروه و قبیله افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند.

ارسال نامه به مدافع حرم 

مسئول بسیج رسانه تصریح کرد: در بسیج رسانه به دنبال آن هستیم که با طرح ارسال نامه به مدافعان حرم به مانند ایام ۸ سال دفاع مقدس مردم با رزمندگان ارتباط نامه‌ای داشته باشند. ضمن اینکه تلاش داریم تا در آینده نزدیک این نامه‌ها را ترجمه و بین‌المللی کنیم که در این راستا مدافعان حرم پاسخ به تعدادی از نامه‌های مردم داده‌اند و ما این نامه‌ها را به نویسنده اصلی انتقال داده‌ایم.  

بصیری خاطر نشان کرد:‌در سراسر کشور و در استان‌های مختلف جشنواره ابوذر برگزار شده و مجموع آثار که بالغ بر ۳۰۰ اثر بوده است جمع‌آوری شده است که در نهایت از ۲۰ تا ۳۰ اثر را که در حوزه‌های مختلف تیتر، خبر، گزارش، مقاله، صفحه اول برتر، اقتصاد مقاومتی، عکس، ترجمه و یادداشت بوده است را تقدیر به عمل می‌آوریم.

دعوت جناح‌های اصلاح طلب به برنامه‌های بسیج رسانه

وی گفت:‌ برای حضور جناح‌های مختلف و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم در جشنواره‌ها  برنامه‌های بسیج رسانه همواره دعوت به عمل آورده‌ایم چرا که معتقدیم بسیج رسانه به حزب و جریان و گروه خاصی تعلق ندارد ضمن اینکه آنها هم ارتباط خوبی با ما دارند و تلاش می‌کنیم تا فارغ از مسائل سیاسی به دنبال جمع کردن همه همکاران رسانه‌ای خود زیر چتر بسیج رسانه‌ای باشیم.

مسئول بسیج رسانه افزود: بسیج رسانه تفکیکی بین جناح‌های مختلف برای صحبت کردن و نظر دادن و حضور در بسیج تفاوتی را قائل نیست و معتقدیم هر کسی که برای انقلاب و کشورش تلاش می‌کند و نبضش برای اسلام و ایران می‌زند چه کارت بسیج داشته باشد و چه نداشته باشد، از نظر ما بسیجی محسوب می‌شود.

آغاز دوره تربیت مربی رسانه 

وی تصریح کرد: نهضت رسانه‌ای و دوره تربیت مربی رسانه را با همکاری رسانه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم و می‌کوشیم تا در مساجد، ‌ مدارس، ‌ خانواده، سرای محله، فرهنگسرا، سواد رسانه‌ای را در کشورمان تقویت کنیم و به این دلیل که نمی‌توانیم مقابل حجم گسترده رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی را بگیریم تلاش می‌کنیم تا منبع قضایی رسانه‌ای مناسبی را در قبال آنها به مردم عزیز کشورمان بدهیم.

بصیری تصریح کرد:‌در حادثه پلاسکو اخبار مختلف و تکذیب‌های زیاد و جناح‌گرایی و حمله به گروه‌های مختلف برای بهره‌برداری‌های سیاسی و انتخاباتی زیاد بود اما امیدواریم با نهضت رسانه‌ای آغاز شده از سوی بسیج رسانه آگاهی مردم در این سطح بالا رفته و فریب اخبار کذب را نخورند.

برگزاری دوره رسانه با ظرفیت ۱۵۰ نفر 

وی گفت:‌ سطح سواد افراد شرکت‌کننده در دوره سواد رسانه‌ای حداقل لیسانس است و با اینکه در نظر داشتیم تا در هر دوره ۵۰ نفر را آموزش دهیم اما با تبلیغات کوچک صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی ۱۵۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده دوره سواد رسانه‌ای داشتیم لذا با برنامه‌ریزی گسترده‌تر و افزایش توان خود بنا داریم تا در هر دوره به ۱۵۰ نفر آموزش لازم را ارائه دهیم.

مسئول بسیج رسانه افزود: تا کنون ۶۰ هزار نامه به مدافعان حرم نوشته شده و حدود ۵ هزار نامه هم از سوی مدافعان حرم پاسخ داده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط بسیج رسانه با جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: ارتباط ما با جشنواره فیلم فجر اینگونه است که بعد از برگزاری و اتمام این جشنواره تلاش می‌کنیم تا بهترین فیلم‌های انقلابی، ارزشی و آنهایی که نقد مناسبی به مسائل اجتماعی دارند را به صورت عمومی نمایش جداگانه می‌دهیم تا تعداد زیادی از اهالی رسانه این فیلم‌ها را ببینند.

سینمای ما در حوزه اقتصاد مقاومتی کار خاصی نکرده 

وی گفت:‌در سال‌های گذشته متأسفانه سینمای ما آن طور که باید و شاید اثرگذار باشد نبوده است و فیلم‌های مناسبی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای مناسب معیشتی و اقتصاد به جامعه نداشته‌ایم.

بصیری تصریح کرد:‌ متأسفانه برخی رسانه‌ها و خبرنگاران به ویترین جناح‌های مخالف نظام تبدیل شده و حزب‌زدگی و سیاسی‌بازی در رسانه‌ها موج می‌زند ضمن اینکه وابستگی آنها به برخی جریان‌ها و احزاب منجر به آن شده که آن رسانه برگرفته از نظرات مردمی نباشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که رسانه‌های امروز از بدنه اجتماع جدا شده‌اند و حرف‌های آنها به جای آنکه مردمی باشد نظرات جریان‌ها به احزاب سیاسی است در حالی که بر اساس اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیمی از یک میلیون تیراژ روزنامه در ایران برگشت می‌خورد در حالی که در منطقه روزنامه‌ای با یک میلیون تیراژ وجود دارد.

عدم تعیین تکلیف بیمه خبرنگاران و قانون جامع مطبوعات و رسانه 

مسئول بسیج رسانه با انتقاد از عدم تعیین تکلیف بیمه خبرنگاران و قانون جامع  مطبوعات و رسانه افزود: ۴ سال از عمر دولت فعلی گذشته اما قانون جامعه رسانه و مطبوعات هنوز به مجلس نرسیده است در حالی که طیف رسانه و خبرنگار مشکلات بیمه‌ای و امنیت شغلی دارند.

وی تصریح کرد: اگر خبرنگاری به انقلاب و دین خود علاقه‌مند نباشد قطعی می‌تواند راهی برای نفوذ دشمن به حساب بیاید ضمن اینکه متأسفانه برخی خبرنگاران با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها آشنایی لازم را ندارند هر چند که اخیراً بسیج رسانه دوره‌هایی را برای آشنایی این طیف از جامعه برگزار کرده و خواهد کرد.

متاسفانه رسانه‌ها منجنیق شلیک خبرنگار به ادارات هستند 

بصیری افزود: متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی و دولتی از رسانه‌ها گریزان هستند و برخی روابط عمومی‌ها هم وظیفه ماله‌کشی به اقدامات منفی دستگاه‌های خود را بر عهده دارند.

مسئول بسیج رسانه در پایان گفت: چون حقوق و بیمه خبرنگاران پایین است متأسفانه هم اکنون رسانه‌ها منجنیق شلیک خبرنگار به ادارات و ارگان‌های مختلف شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.