مشهد- مصطفی یزدانی دانش‌آموز ۱۳ ساله دبیرستان شهید حسن آزادی ناحیه ۲ آموزش و پرورش مشهد از پنج سالگی در مهد قرآن آستان قدس رضوی زیر نظر اساتیدی چون خانم میرزاده و پدرش که خود از استادان قرآن است به روخوانی و روان خوانی قرآن کریم همت گماشت.

همنشین با یکی از برگزیدگان رقابت های قرآنی خراسان

قدس آنلاین-حسین پورحسین: وی که پنج سال متوالی نفر اول قرائت قرآن در ناحیه ۲ مشهد بوده است، یکی از مفتخرترین دانش‌آموزان حوزه قرآنی آموزش و پرورش خراسان رضوی است که علاوه بر آن در مسابقات برون سازمانی هم دارای رتبه‌های برتر استانی و کشوری است.

اکنون در حالی با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم که خودش را برای آزمونی دیگر در حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم آماده می‌کند.

مصطفی یزدانی می‌گوید: ۱۳ ساله‌ام و در کلاس هشتم (متوسطه اول) مشغول به تحصیل هستم و از پنج سالگی هم از مهدقرآن آستان قدس رضوی و مسجد امام خمینی(ره) شهرک ابوذر در سیدی زیر نظر خانم میرزاده روخوانی و روانخوانی را تکمیل کرده‌ام.

وی که تأکید دارد، عین گفته‌هایش را روایت کنیم، درباره اولین باری که در مسابقات قرآنی رتبه‌ای به دست آورده است، می‌گوید: اولین بار در سال سوم دبستان در مسابقات قرآنی در رشته قرائت تحقیق شرکت کردم و مقام اول ناحیه ۲ آموزش و پرورش مشهد را به دست آوردم و پس از آن به طور دایم طی پنج سال پشت سر هم رتبه اول این رشته را به دست آورده‌ام.

مصطفی یزدانی با بیان اینکه یک تلاوت در حضور انور شحات در سپاه امام رضا(ع) و یک تلاوت هم در حضور مدیرکل وقت آموزش و پرورش داشته‌ام که مورد توجه مسؤولان قرار گرفتم، اضافه می‌کند: هر کجا دعوت شوم، می‌روم چرا که می‌دانم آن‌ها برای اهالی قرآن ارزش قایل شده‌اند و اصلاً از حضور در محافل قرآنی خسته نمی‌شوم. در حدیثی خواندم که کمک خواستن دیگران برای شما نعمت است و از نعمت‌ها خسته نشوید و اگر بتوانم به هم سن و سال‌های خود در زمینه قرآن کمک کنم، هرگز خسته نمی‌شوم چرا که ارزش آن بسیار بالاست.

این دانش‌آموز افتخارآفرین حوزه قرآنی می‌گوید: پدرم در تمام زمینه‌ها یاری رسان است و مادرم در روزهای گرم تابستان و در ماه رمضان من را با خود به حرم مطهر امام رضا(ع) می‌برد تا در کلاس‌هایی که از طرف آستان قدس رضوی دایر می‌شد، قرآن بیاموزم و هر روز مسافت شهرک ابوذر تا حرم مطهر را با اتوبوس طی می‌کردیم و اکنون آرزو می‌کنم که با حفظ کامل قرآن کریم بتوانم زحمات والدینم را جبران کنم و به هدفی که دنبال آن هستم برسم. البته در کنار تلاش برای حفظ قرآن کریم از درس هم غافل نبوده و نیستم.

او که فرزند بزرگ خانواده است، برادری هفت ساله دارد که او هم در حال یادگیری قرآن توسط پدر است و خواهری ۶ ماهه دارد و پدری که نظامی است و مادری خانه‌دار با این همه وقتی از او می‌پرسم که در کلاس درس چه رتبه‌ای داری، می‌گوید: همیشه خیلی خوب گرفته‌ام و از زمانی هم که نمرات ملاک بود، نمره‌هایم ۲۰ بود و به جوانان و نوجوانان می‌گویم، درس بخوانید، اما قرآن را هیچ وقت از برنامه خود حذف نکنید حتی اگر شده یک آیه بخوانید و به آن عمل کنید و در کنار عمل به دیگران هم بیاموزید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هم زیر نظر استاد مصطفی حاجی حسنی کارگر آموزش قرآن می‌بیند، گفت: در سال ۱۳۹۴ نفر اول مسابقات کشوری فرزندان شاغل و بازنشسته کل سپاه شدم و در مسابقات کشوری مدهامتان که در قم برگزار شد در سال ۹۵ رتبه اول کشور را به دست آوردم.

او که در مسابقات قرآنی بسیج در سال ۹۴ نفر اول استان خراسان رضوی شده و در آخرین مسابقات قرآنی که چند روز پیش برگزار شد هم بدون احتساب رده سنی در مسابقات سراسری کشوری کل سپاه در آزمونی بزرگ با بزرگسالان توانسته، مقام دوم این مسابقات را از آن خود کند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

او ادامه می‌دهد: کسانی که می‌خواهند در حوزه قرآنی موفق شوند، باید به خواندن قرآن و نیز ترجمه قرآن توجه کنند و به تلاوت‌های مختلف اساتید مصری گوش فرا دهند و به انتخاب خود از یکی از این اساتید تقلید کنند. من به سبک استاد شحات گرایش دارم و علاوه بر اینکه قرآن می‌خوانم، دوچرخه سواری و شنا را فراموش نکرده و درس‌هایم را هم بخوبی می‌خوانم.

مصطفی یزدانی در مسابقات کشوری مدهامتان رتبه اول تحقیق زیر ۱۸ سال را با اختلاف هشت نفره از نفر دوم به دست آورده است.

او خاطرنشان می‌کند: در مسابقات کشوری قرآنی که با حضور قاریان نیروهای مسلح شرکت داشتیم، با کسانی به رقابت پرداختم که با من ۳۰ سال اختلاف سنی داشته‌اند و توانستم بدون در نظر گرفتن رده سنی مقام دوم این مسابقات را به دست آورم.

پدر مصطفی هم دارنده رتبه‌های برتر کشوری در نیروهای مسلح است و هم استاد او به حساب می‌آید و به گفته مصطفی بعضی از شب‌ها تا نیمه شب علاوه بر پدر مصطفی حاجی حسنی کارگر برای او و دیگران کلاس گذاشته و تلاوت‌ها را ضبط کرده تا در مواقع تمرین از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.