بجنورد- رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی گفت: سازمان دانش اموزی استان طی سه سال متوالی رتبه اول کشور را در جذب و ساماندهی تشکل های دانش آموزی را کسب کرده است.

سازمان دانش آموزی خراسان شمالی رتبه اول کشور را در جذب و ساماندهی دارد

مجید مصباح در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ هزار دانش آموز عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی هستند که این رقم در سال گذشته ۲۸ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد دانش آموز در قالب هزار و ۹۶۰ گروه ساماندهی شده اند، افزود : دو هزار و ۱۹ دانش آموز یاور مربی هستند که در زمان غیبت مربی فعالیت های وی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی عصاره همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد : سازمان دانش آموزی در ۹۰۴ آموزشگاه استان با فعالیت های خود توانسته حضور پررنگ داشته باشد.

مصباح به یکی از فعالیت های این سازمان در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تحول اجتماعی با همکاری اداره کل امور اجتماعی در سال تحصیلی جاری در مدارس استان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی یکی از این برنامه ها است که با این اجرای این طرح دانش آموزان را نسبت به مشکلات و مسائل پیش رو آشنا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵ کاروان دانش آموزی به عتبات عالیات اعزام شدند، خاطرنشان کرد: آخرین کاروان نیز ۱۴ اسفند ماه جاری به عتبات عالیات اعزام خواهد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی از اجرای اردوهای قطبی دانش آموزی توسط این سازمان خبر داد و گفت: طرحی را در قالب اردوهای قطبی دانش آموزی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران واقع در پارک تفریحی بش قارداش در روزهای پنج شنبه به آموزش و پرورش ارائه دادیم که این طرح مصوب شد و به زودی اجرایی می شود.

مصباح ادامه داد : یکی از اساسی ترین تفکرات سازمان دانش آموزی استفاده از اردوگاه تفریحی و فرهنگی شهید چمران است که اجرای این طرح استارت این تفکر است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ دانش آموز خبرنگار در سطح استان داریم، تصریح کرد : این خبرنگاران آموزش سطح یک خبرنگاری که شامل آموزش خبرنویسی و عکاسی بود را گذرانده اند و تا پایان سال جاری نیزسطح دو که شامل مصاحبه و گزارش نویسی است، برگزار می شود.

وی توزیع شیر در مدارس روستاهای استان، برگزاری مانور زلزله، برگزاری جشن نیکوکاری با همکاری کمیته امداد،برگزاری همایش رای اولی ها، بازدید دانش آموزان از سازمان تامین اجتماعی جهت آشنایی با مراحل صدور دفترچه بیمه، تریبون آزاد در مدارس، یادوراه شهدای پرواز و اجرای طرح یاوران انقلاب از جمله برنامه های اجرا شده توسط سازمان دانش اموزی در سال جاری عنوان کرد.

وی یادآور شد: یکی از طرح هایی که درسال جاری در دست اقدام داریم معرفی استان به مسافران نوروزی با نصب چادر در میادین ورودی شهر با حضور دانش آموزان است که امیدواریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی این طرح برای نوروز ۹۶ اجرایی شود.

مصباح با اشاره به اینکه مدیریت بوفه مدارس به سازمان دانش آموزی واگذار شده است، اظهار داشت: کلیه مدارسی که صاحب بوفه هستند باید تمام جوانب بهداشتی جهت تغذیه سالم دانش آموزان را رعایت کنند که سازمان دانش آموزی در سال جاری در چند مدارس به این امر نظارت داشت.

وی در پایان نبود بودجه و به کارگیری نیروهای ماموری در سازمان دانش آموزی را از مهمترین مشکلات این سازمان برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.