بیرجند- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی‌ای را در مذاکره موفق می‌دانیم که در مذاکره برد-برد کم بدهد و زیاد بگیرد و در مجموع قضاوت ما از برجام این است زیاد دادیم و کم گرفتیم.

آمریکا در یکسال اخیر ۱۶ بار ایران را تحریم کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سیدحسین نقوی‌حسینی ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه معتقدم ما در مذاکره زیاد دادیم و کم گرفتیم اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته تاکنون آمریکا ۱۶ بار علیه برجام و ایران تحریم جدید مصوب کرد.

وی گفت: من در جریان ریز مذاکرات هسته‌ای و برجام قرار دارم و برجام حاصل مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ بود که نظام برای حل موضوع مسئله هسته‌ای خود از بین مذاکره و مقابله، مذاکره را انتخاب کرد.

وی افزود: روش ما مقابله نبود وماهیت مذاکره بده و بستان است و جنگ اصلی در مذاکره بر سر این است که در مذاکره چه چیزی بدهیم و چه چیزی بگیریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیپلمات هنرمند دیپلماسی است که کم بدهد و زیاد بگیرد و دستگاه دیپلماسی‌ای را در مذاکره موفق می‌دانیم که در مذاکره برد-برد کم بدهد و زیاد بگیرد و در مجموع قضاوت ما از برجام این است زیاد دادیم و کم گرفتیم.

نقوی حسینی افزود: بنده این بازی را برد-برد نمی‌دانم به هرحال مذاکرات انجام شد و ما در حال حاضر در مرحله اجرای برجام هستیم و از ۲۶ دی ماه سال گذشته تاکنون آمریکایی‌ها ۱۶ بارعلیه مردم ما تحریم جدید انجام دادند و بدعهدی، اختلال و نقض برجام را مصوب کردند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوردر مورد دستاوردهای برجام اظهار داشت: رئیس جمهور معتقد است آنهایی که دستاوردهای برجام را مشاهده نمی‌کنند باید عینک بزنند ما هم معتقدیم اگر می‌خواهیم دستاوردهای برجام را مشاهده کنیم باید عینکی بزنیم که دارای عدسی ذره‌بینی بسیار قوی باشد.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کرسی‌ها و تریبون‌های مجلس نمایندگان جایگاه حساس و رسالت خطیری است.

نقوی‌حسینی افزود: دشمن چنگ و دندان برای ایران تیز کرده تا در مقابله با اسلام و انقلاب حرکت کند و در این راه از ابزارهای مختلف از جمله ابزارهای سیاسی، اقتصادی و حتی دیپلماسی استفاده می‌کند تا مردم و انقلاب اسلامی ایران را زمین‌گیر کند.

وی اضافه کرد: خداوند را شاکریم که در این شرایط رهبری فرزانه، هوشمند، متقی با افق دید بلند و آینده‌نگر به ملت ایران هدیه داده است.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مقام معظم رهبری در مورد برجام نکته‌ای فرمودند که «من آنچه را که به عنوان نظراتم در تریبون عمومی به مردم می‌گوییم در جلسات خصوصی نیز به آقایان می‌گوییم»؛ این نشان از هوش و ذکاوت مقام معظم رهبری بوده تا راه برای برخی از ادعاهای پوچ ببندند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، تصریح کرد: همچنان که تمام دنیا اعتراف می‌کنند پیروز همه میدان‌ها رهبری ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی غنی، تلاش و هوش و ذکاوت ملت ایران و تدابیر مقام معظم رهبری ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشور هستند، یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مشکلات ما در لوزان و ژنو حل نمی‌شود، بلکه باید اقتصاد مقاومتی محور فعالیت‌ها قرار گرفته و بر ظرفیت‌ها داخلی تکیه کنیم.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید برای رسیدن به موفقیت منتظر باشیم که دشمن ما را توسعه داده و همراهی کند زیرا اگر در توانشان بود مشکلات خود را حل می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.