اهواز _رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک از پایین بودن کیفیت کشتارگاه‌های سنتی در مقایسه با کشتارگاهای صنعتی از نظر بهداشتی خبرداد.

کیفیت بهداشتی کشتارگاه‌های سنتی اندیمشک پایین است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک، منوچهر شیخی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت کشتارگاه صنعتی ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: در صورت احداث کشتارگاه صنعتی، کشتارگاه‌های سنتی در شمال استان خوزستان تعطیل خواهند شد.

وی اظهار کرد: کشتارگاه‌های سنتی در مقایسه با کشتارگاهای صنعتی از کیفیت بهداشتی پایین‌تر و درآمد اقتصادی ضعیف‌تر برخوردار است.

شیخی با بیان اینکه صیانت از بهداشت عمومی و طیور از وظایف ذاتی این دستگاه نظارتی است، افزود: مطلوب ما کشتارگاه‌های صنعتی است چرا که در خدمات دهی و بهداشت در مقایسه با کشتارگاه‌های سنتی از وضعیت مناسب‌تری برخوردارند.

رئیس شبکه دامپزشکی اندیمشک با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت کشتارگاه صنعتی ۱۰ میلیارد تومان است، بیان داشت: مجوز احداث کشتارگاه منطقه‌ای صنعتی دام توسط استاندار در شمال خوزستان به مسؤولان محلی اندیمشک پیشنهاد شده و مسؤولان شهرستان در تلاش هستند سرمایه‌گذاران مناسب از بخش خصوصی را برای احداث کشتارگاه ترغیب کنند.

وی گفت: در صورت ساخت کشتارگاه صنعتی کشتارگاه‌های سنتی شهرهای شمال خوزستان به دلیل نداشتن استاندارد و داشتن مخاطرات زیست محیطی تعطیل خواهند شد.

شیخی با اشاره به نظارت‌های انجام گرفته بر روی ذبح دام در کشتارگاه اندیمشک افزود: کشتارگاه شهرداری اندیمشک از وضعیت بهداشتی نسبتاً قابل قبول برخوردار است و همچنان نقایص عمده‌ای دارد که باید نسبت به به‌سازی وضعیت آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.