اهواز- استاندار خوزستان گفت: با پیگیری های دستگاه قضا مراحل قانونی و رسمی واگذاری شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی انجام شده و توافقات نهایی برای انتقال این شرکت صورت گرفته است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی واگذار می شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی از توافق نهایی برای انتقال مالکیت شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی ایران خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری های  دستگاه قضایی در چند نوبت مزایده واگذاری این شرکت برگزار و مراحل قانونی و رسمی واگذاری این گروه انجام شد.

وی با بیان اینکه گروه ملی صنعتی فولاد ایران از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی است، افزود: این گروه ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولاد دارد و بیشتر از سه هزار نیروی کار متخصص در آن مشغول به فعالیت هستند.
استاندار خوزستان ادامه داد: در سال ۸۸ این گروه به بخش خصوصی واگذار شد و از سال ۹۰ تا کنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب اداره می شد.
وی با بیان اینکه فرآیند رسیدگی به پرونده قضایی سنگین این گروه و مطالبات مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی پنج سال طول کشید، ادامه داد: هماهنگی لازم برای دعوت از مدیرعامل بانک ملی ایران به خوزستان و بازدید از گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت خواهد گرفت و در آن انتظارات استان در خصوص بهبود وضعیت این واحد بزرگ صنعتی مانند تخصیص منابع مالی و نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و نیز پرداخت معوقه کارکنان و دیگر طلبکاران مطرح خواهد شد.
گفتنی است این واحد تولیدی در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور تأسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران به کار خود ادامه داد. این واحد تولیدی از سال ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد اما به تدریج نشانه های ضعف مدیریتی مشاهده شد تا اینکه مدیران این واحد تولیدی امسال نتوانستند مطالبات کارگران خود را پرداخت کنند که این امر منجر به برگزاری تجعمات اعتراضی کارگران در دی امسال شد. مطالبه کارگران تعیین تکلیف معوقات و ایجاد امنیت شغلی بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.