بجنورد- معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: افتتاح سامانه نجوا صرفه جویی در وقت و هزینه اتباع و مهاجرین خارجی استان را به دنبال خواهد داشت.

افتتاح سامانه نجوا صرفه جویی در وقت و هزینه اتباع خارجی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمد تقی ایرانی در کارگروه فرعی اتباع و مهاجرین خارجی استان گفت: سامانه نجوا یکی از نیازهای استان بوده است که با پیگیری های صورت گرفته و مجوزهای صادر شده اکنون شاهد افتتاح آن در استان هستیم.

ایرانی افزود: مهاجرت و پناهدگی به دلیل برخی از مسائل و شرایط سیاسی،اجتماعی،امنیتی و سایر مشکلات طبیعی و غیر طبیعی است.

وی ادامه داد:ایران همواره به دلیل ثبات امنیتی و برخورداری از امکانات مناسب و همچنین مهمانوازی مردم آن پذیرای بسیاری از اتباع و مهاجرین خارجی است.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی نیز همواره تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده و با ایجاد هماهنگی میان حقوق داخلی و حقوق بشر تا کنون مسئله یا مشکلی خاصی را به وجود نیاورده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: مهاجرین و اتباع خارجی که به صورت قانونی در ایران سکونت دارند به مانند شهروندان ایرانی از امکانات بهداشتی،آموزشی، فرهنگی برخوردار هستند.

محمد تقی ایرانی افزود: در برخی موارد و مسائل سیاسی، موقعیت های اداری و اخذ پست های حساس اداری برای اتباع خارجی از سوی قانونگذاران قوانینی در نظر گرفته شده است.

ایرانی بیان داشت: حضور اتباع خارجی و مهاجرین در کشور تبعاتی به دنبال دارد و در برخی موارد رسیدگی به موضوعاتی همچون ارتباط فرهنگی،قومیتی،مذهبی وسیاسی پیچیده می کند که باید مراقبت ها از سوی مسولین متولی امر بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.