بجنورد- رییس شورای شهر بجنورد بر تدوین سند چشم انداز ۵ ساله برای توسعه این شهر تاکید کرد.

مرکز استان خراسان شمالی فاقد سند چشم انداز است

حسین پیلتن با حضور در دفتر  سرپرستی قدس آنلاین درخراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ۷۰درصد جمعیت استان را حاشیه نشینان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت : مهم ترین دغدغه شورای شهر حاشیه نشینی است بعضی مناطق شهری که در گذشته روستا بوده،اکنون به شهر متصل شده معابر درستی برای آن ها تعریف نشده است.

وی بزرگترین مشکل شورای شهر را نوسازی بافت فرسوده بجنورد عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه اکثر کوچه های این مناطق کم عرض بوده، اگر اتفاقی در این مناطق رخ دهد امکان خدمات دهی به این مناطق وجود ندارد .

وی بر نوسازی خانه های فرسوده در حاشیه این شهر تاکید کرد و بیان داشت: با امتیاز بندی های صورت گرفته باید برای ساکنان این مناطق تسهیلاتی کم بهره برای نوسازی منازل پرداخت شود تا ساخت و ساز در این مناطق صورت گیرد.

پیلتن در خصوص پارکینگ طبقاتی در چهار راه مخابرات بجنورد نیز گفت: این پارکینگ در ۸ طبقه ساخته می شود که ۶ طبقه آن مخصوص پارکینگ اختصاصی و عمومی و دو طبقه آن نیز تجاری خواهد بود که قرار است این طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.

وی وجود ترافیک در بجنورد را یکی دیگر از مشکلات شهر عنوان کرد و گفت:باید زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی با همکاری مسئولین شکل گیرد تا در چند نقطه شهر بتوانیم پارکینگی بسازیم در غیر این صورت در آینده ترافیک معضل بزرگی در شهر می شود.

وی ادامه داد: با وجود آلایندگی زیاد در شهر، باید با درخت کاری در اطراف شهر کمربند سبز ایجاد شود تا بتوانیم از آلودگی در شهر جلو گیری کنیم.

رئیس شورای شهر بجنورد در خصوص حقوق پرسنل شهرداری نیز افزود:بدهی کل پرنسل شهرداری ۸میلیارد تومان است که باید در این خصوص استانداری کمک کند تا این وضعیت به سال آینده انتقال پیدا نکند.

پیلتن با اشاره به اینکه تاکنون بابت طلب سازمان تامین اجتماعی، ۲قطعه زمین دوشنبه بازار قدیم و جدید به ارزش ۱۱ میلیارد تومان واگذار شده است، ادامه داد:از مجموع این بدهی، ۵ میلیارد تومان آن جریمه است که متاسفانه ماه به ماه این مبلغ افزایش پیدا می کند.

رییس شورای شهر بجنورد گفت:بدنه شهرداری مرکز استان بزرگ بوده و با برون سپاری شهرداری، بسیاری از مشکلات شهرداری مرتفع می شود ولی متاسفانه اگر همکاری در این زمینه نباشد این امر محقق نمی شود.

وی در خصوص اتوبوس های فرسوده شهر نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام  اتوبوس های شهر فرسوده هستند، باید ناوگان جدیدی وارد شهر کنیم در غیر این صورت در چند سال آینده ناوگان عمومی وجود نخواهد داشت تا در سطح شهر از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص نیم درصد از بودجه ای که به کتابخانه ها تعلق دارد نیز افزود:هر زمان که تفریق بودجه به تصویب برسد نیم درصد از سهم بودجه به حساب کتابخانه ها واریز می شود.

فرهنگ سرای شهروند ایمن نیست

این مسئول با اشاره به اینکه برای ساخت فرهنگ سرای شهروند یک میلیارد تومان هزینه شده است یادآورشد: همایش هایی که حجم آن بیش از حد معمول باشد در این مکان برگزار نمی شود زیرا این ساختمان از سازه های چوبی ساخته شده و ایمنی و استحکام لازم را دارا نیست.

پیلتن وجود نردبان به آتش نشانی بجنورد را امری مهم تلقی کرد و اظهار داشت:از دور سوم شورا همچنان دنبال نردبان آتش نشانی هستیم ، ولی شهرداری توان خرید یک نردبان ۵ میلیارد تومانی را ندارد و باید استانداری در این زمینه ورود پیدا کند.

وی همچنین ادامه داد:اگر ساخت وساز ها در استان همانند ساختمان بانک ملی ادامه پیدا کند در استان فاجعه ای همانند پلاسکو اتفاق می افتد، بار ها به استانداری گفته شده که شهرداری به تنهایی قادر به خرید این نردبان نیست اگر اتفاقی در استان رخ دهد مسولین استانی باید جوابگو باشند.

 وی بودجه سال ۹۵ خاطر نشان کرد:بودجه سال جاری ۱۳۰میلیارد تومان پیش بینی شده بود که طی ۹ ماهه سال جاری ۵۹میلیارد تومان از بودجه تحقق یافته که امید وار هستیم تا پایان سال به ۸۵میلیارد تومان برسد.

پیلتن در خصوص بودجه سال ۹۶ نیز افزود: از سوی شهرداری لایحه ای به شورای شهر ارائه شده که ۱۶۶میلیارد تومان هزینه و ۱۳۰میلیارد تومان درآمد در آن پیش بینی شده که در قانون بودجه اول باید درآمد آورده شود بعد هزینه،پیش بینی می شود بودجه سال آینده ۹۰میلیارد تومان باشد.

رییس شورای شهر بجنورد با اشاره به آسفالت برخی مناطق حاشیه شهر نیز گفت: آسفالت احمد آباد،حصار شیر علی،صادقیه و کلاته آروین به اتمام رسیده تنها  قسمتی از کوچه های ناظر آباد، جوادیه و باقر خان باقی مانده که در ۳ماهه اول سال آینده به اتمام میرسد.

وی اقدامات شورای شهر را در حوزه بهداشت اتمام ساخت خانه بهداشت حصار شیر علی،منطقه باقر خان وخیابان امام خمینی عنوان کرد و ادامه داد:۲نقطه دیگر برای ساخت خانه بهداشت مانده که شورای شهر آمادگی واگذاری زمین را دارد.

وی در خصوص پروژه های فرهنگی افزود:ساخت خانه فرهنگ در باقرخان،خیابان چمران،۱۷شهریور از مهم ترین کاهی فرهنگی شورای شهر بجنورد است.

وی همچنین ادامه داد:ساخت ۳فرهنگ سرا در استان ضروری است که باید در ضلع شرقی،شهرک فرهنگیان و منطقه اسلام آباد ساخته شود که امسال ساخت این فرهنگ سرا ها را جز اعتبارات قرار داده ایم که باید ایجاد شود.

پیلتن اظهار داشت:بودجه شورای شهر ۷۶۰میلیون تومان است که کل هزینه های حق جلسه،ماموریت،آموزش،حق کارشناسی که در مجوع ۱۲آیتم را شامل می شود که حداکثر جلسات شورا طبق قانون باید ۵۰ساعت باشد که حقوق یک اعضای شورا ۲میلیون و۳۰۰تومان در ماه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.