قوچان - نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از تمامی بسترهای محیطی و نیز ظرفیتهای شهرستان برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد و کارگروهی راهبردی جهت ورود سرمایه‌گذار به شهرستان ایجاد کرد.

ایجاد کارگروه راهبردی جهت سرمایه‌گذاری در قوچان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری قوچان با اشاره به فصول بیست‌گانه برنامه ششم توسعه گفت: مدیران شهرستان باید برش و ارتباطات خود را با مسئولین استانی و شهرستانی بیشتر کرده و توجه ویژه‌ای به اخذ اعتبارات ذیل برنامه ششم توسعه داشته باشند.

وی ادامه داد: همه مجموعه‌ها، در یکی از این فصول بیست‌گانه قرار دارند و می‌توانند استراتژی مدیریتی خود را از این منابع و در بازه زمانی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ با برش‌های یک‌چهارم برنامه تنظیم تا بتوانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

هادی شوشتری بابیان این مطلب که مقام معظم رهبری برنامه ششم توسعه را در هشت امور و هشتاد بند به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ابلاغ کرد و خواستار رشد ۸ درصدی امور شد افزود: برابر سیاست‌ها و برنامه ۱۴۰۴ باید کشور عزیزمان ایران به رتبه اول اقتصادی و فناوری در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه دست پیدا کند و در این منطقه که ۲۵ کشور حضور دارند به‌عنوان قدرت اول منطقه شناخته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده و به جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد سالیانه ۷۲۴ هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه‌گذاری داریم که از محل منابع بخش عمومی، برای تملک دارایی سرمایه‌ای ۱۰۵ هزار میلیارد تومان، صندوق توسعه ملی ۵۷ هزار میلیارد تومان، بازار سرمایه ۹۵ هزار میلیارد تومان، تسهیلات بانکی ۱۸۰هزار میلیارد تومان، آورده بخش خصوصی ۲۴ هزار میلیارد تومان، منابع داخلی شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان، منابع خارجی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

وی خاطر نشان کرد: باید از تمامی بسترهای محیطی و نیز ظرفیتهای شهرستان برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد و کارگروهی راهبردی جهت ورود سرمایه‌گذار به شهرستان ایجاد کرد.

هادی شوشتری ادامه داد: یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی فقدان شغل است، سرمایه‌گذار شغل را به وجود می‌آورد و به طبع آن آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد. سرمایه‌گذار عنصر هوشمندی است که باید برای او زمینه فراهم شود گام اول ورود سرمایه‌گذار، سیاست‌گذاری، گام دوم سیاست‌های کاری و هماهنگی و پیگیری‌های لازم جهت اجرایی کردن سرمایه‌گذاری و گام سوم پایش، نظارت و کنترل است.

وی ادامه داد: مدیران باید دقت فراوانی در جذب اعتبارات دستگاه خود داشته باشند و به علت عدم آگاهی نباید اعتباری برگشت زده شود، خوشبختانه در سفرها و ملاقات‌هایی که در وزارتخانه‌ها داشته‌ایم توانسته‌ایم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مبلغ ۵ میلیارد تومان، در حوزه فرهنگی جهت تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مبلغ ۵ میلیارد تومان، در حوزه خدمات شهری جهت راه‌اندازی ورزش محلات مبلغ ۲ میلیارد تومان و در حوزه دانشگاهی جهت احداث و تکمیل دانشکده فنی و مهندسی و فناوری‌های نوین ۵ میلیارد تومان برای شهرستان اختصاص دهیم که مدیران دستگاه‌ها باید در کمترین زمان پیگیر جذب این اعتبارات باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.