تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان نیاز به بازسازی دارند.

۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی ناامن هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، حافظ باباپور اظهار داشت: ۱۴۷هزار خانوار روستایی در استان آذربایجان‌شرقی تا به‌حال توانسته‌اند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و با نظارت فنی بنیادمسکن انقلاب اسلامی از مسکن مقاوم و با دوام برخوردار شوند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از تعداد ۲۸۳ هزار واحد مسکونی موجود در استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۱۴۷ هزار مساکن روستایی متوسط ۵۲ درصد با استفاده از تسهیلات کم بهره طرح ویژه بهسازی و بازسازی قرض‌الحسنه روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

باباپور با اشاره به اینکه هر ساله بسیاری از سکونتگاه‌های ایران به ویژه در مناطق روستایی در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و طوفان در معرض خطر و تهدید است، اظهار کرد: بنیاد مسکن برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه، با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

باباپور خاطرنشان کرد: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد و به منظور تسریع در روند اجرای بهسازی مسکن روستایی ونیل به اهداف این طرح و با عنایت به کسب تجارب ارزنده و شناسایی نقاط ضعف و کمبود سال‌های گذشته طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی درسال ۱۳۸۴ در هیات محترم دولت مطرح شد و به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.