قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به قرارگرفتن قزوین در گلوگاه عبوری بسیاری از مناطق ایران، این استان نیازمند راه اندازی مرکز نظارت و سیستم کنترل هوشمند ترافیکی است.

قزوین نیازمند سیستم کنترل هوشمند ترافیک است

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی صبح دوشنبه در دیدار با وزیر کشور خواستار راه اندازی قطار سریع السیر تهران به غرب کشور شد و اظهار کرد: با نگاه به حجم سفر از این منطقه و همچنین تردد قابل توجه مسافر و کالا از شهر قزوین به تهران، راه اندازی این خط تأثیر قابل توجهی در توسعه اقتصادی، افزایش ایمنی و گسترش اقتصاد حمل و نقل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قزوین در گلوگاه عبوری بسیاری از مناطق ایران است، افزود: با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل سبز، تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن قزوین-کرج و قزوین-زنجان از مطالبات مهم استان است.
استاندار قزوین راه اندازی مرکز نظارت و کنترل هوشمند ترافیکی کشور را در راه های قزوین ضروری دانست و افزود: موقعیت ممتاز جغرافیایی این استان و قرارگرفتن آن در مرکز تلاقی استان های غربی، شمالی و مرکزی کشور و همچنین عبور فیبر نوری ۱۹ از قزوین، این استان را بیش از گذشته نیازمند استقرار سیستم کنترل هوشمند ترافیکی می کند.
وی همچنین در خصوص مصوبات سازمان برنامه و بودجه کشور و سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در خصوص واگذاری ۵۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در اراضی پاپلی علیا بویین زهرا گفت: این طرح به عنوان پروژه ملی و دولتی تامین اعتبار شده و یکی از اولویت های سرمایه گذاری در استان است.

وی اظهارکرد: اختصاص زمین جهت آغاز عملیات این پروژه نقش موثری در بهسازی سیستم تولید انرژی و همچنین توسعه منطقه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.