شهرکرد-فرمانده انتظامی استان گفت: یکی دیگر از دغدغه های نیروی انتظامی، سلامت اداری اعم از فرماندهان، کارکنان و همکاران قراردادی و افتخاری این نهاد سخت کوش و پرتلاش است که در همین راستا تلاش شده است آموزش های  لازم به کارکنان ناجا ارائه شده و از ظرفیت های افسران مومن و فداکار نهایت بهره برداری شود.

رمز موفقیت پلیس در انجام هر ماموریتی همراهی و همکاری شهروندان است

سردار غلامعباس غلامزاده ظهر دوشنبه در گفت گوی اختصاصی با قدس آنلاین با اشاره به گستردگی و حضور فعال نیروی انتظامی در همه حوزه های اجتماعی،فرهنگی، اخلاقی و سیاسی گفت: نیروی انتظامی یکی از بازوان تنظیم نظم و امنیت و رسانه ای در حوزه آموزش و اطلاع رسانی است.

سردار غلامزاده افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های شاخص در زمینه امنیت عمومی است و نیروی انتظامی در کنار سایر مسئولین در حال انجام کارهای صادقانه است و با تمام قوا پاسخگوی نیازهای مردم است.

وی تأکید کرد: بی تردید رمز موفقیت پلیس در انجام هر ماموریتی همراهی و همکاری شهروندان است که خوشبختانه با تعاملات ایجاد شده فرهنگ سازی مناسبی در تامین امنیت جامعه انجام شده و  تا کنون رشد چشمگیری داشته است.

فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان ساخت: آمار موجود در سامانه های ۱۱۰ و ۱۹۷ نشان از افزایش روزافزون ارتباطات شهروندان با پلیس دارد و حتی انتقادهای مطرح شده از سوی مردم، ناشی از دغدغه و همراهی مردم با نیرویی انتظامی است.

وی تصریح کرد، یکی از اقدامات پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی و فعال نمودن واحدهای مددکاری و مشاوره در کلانتری هاست که نقش قابل توجهی در کاهش آسیب هایی نظیر اختلافات خانوادگی و نزاع داشته بطوری که تا کنون ۷۵ درصد از پرونده هایی که به حوزه معاونت اجتماعی ارسال شده منجر به صلح و سازش شده است.

سردار غلامزاده رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با پدیده های اجتماعی از جمله جرم به صورت پژوهشی ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه از نیروهای برون سازمانی استفاده شده و سیستمی طراحی شده که با کمک مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از صاحبان اندیشه از نقطه نظرات آنها در کاهش جرائم استفاده شود.

وی نگرش سنتی مردم، به پلیس و جرایم که نوعی نگاه موضعی و موردی بوده منسوخ برشمرد و تاکید کرد:بنا داریم تغییرات بنیادین در این حوزه لحاظ شود و می توان ادعا کرد که پلیس در حال حاضر نیرویی جامعه محور و اجتماعی است و از وجهه انتظامی صرفا در زمان اجرای مأموریت ها استفاده می شود.

سردار غلامزاده تاکید کرد،برای داشتن جامعه ای سالم تنها برخوردهای قهرآمیز پاسخگو نیست و نیازمند اجرای طرح های تحلیل محور و پیشگیرانه نیز می باشد که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و حوزه معاونت اجتماعی پلیس را  به داخل مهدکودک ها، مدارس، دانشگاه ها و تمامی مراکز آموزشی برده شده تا با فرهنگ سازی، جرایم کاهش پیدا کند.

فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری در زمینه کشفیات مواد مخدر گفت: با تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی استان از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۱۲۰ درصدی داشته است و نیروی انتظامی با ساماندهی معتادین و توجه به امر آموزش در راستای مقابله با این پدیده شوم عملکرد درخشانی داشته است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان در زمینه جرائم، سرقت و کشفیات اموال مسروقه رشد ۱۰ درصدی داشته است، و توانسته است با زحمات پرسنل خدوم و زحمت کش اموال سرقتی را به صاحبانشان برگردانده شود.

غلامزاده با بیان اینکه در زمینه کشفیات کالاهای قاچاق شاهد رشد ۱۶ درصدی بوده ایم و در این راستا فرهنگ  استفاده از کالاهای ایرانی را به مردم یادآور شده و در تحقق اقتصاد مقاومتی موفقیت های چشمگیری حاصل گردیده است.

وی تصریح کرد: در بستر طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی و مبارزه با مظاهر  فساد بدون هیچ گونه جوسازی با حمایت دستگاه های قضایی به خوبی و سلامت و آموزش پرسنل انتظامی توانسته ایم در حد متعارف و استاندارهای اخلاقی استان در سطح بسیار خوب و مطلوبی توسط مسئولان قضایی و فرماندهی انتظامی کشور ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: سردار اشتری فرماندهی انتظامی کشور به شدت در بحث روحیه جهادی تأکید داشته و کارکنان نیروی انتظامی استان با روحیه جهادی و مثال زدنی در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا اقدامات مفید و ارزنده ای به هموطنان ارائه نموده و می نمایند چون که باور ما این است پرسنل نیروی انتظامی بعنوان سربازی فداکار در تمامی مسائل اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی حضوری فعال و فزاینده داشته و تمام تلاش و همت خود را بعنوان سربازی کوچک جهت خدمت گزاری به ملت بزرگ ایران بکار بسته و امنیت پایدار را در تمام سطوح جامعه ساری و جاری نمایند.

فرمانده انتظامی استان گفت: یکی دیگر از دغدغه های نیروی انتظامی، سلامت اداری اعم از فرماندهان، کارکنان و همکاران قراردادی و افتخاری این نهاد سخت کوش و پرتلاش است که در همین راستا تلاش شده است آموزش های  لازم به کارکنان ناجا ارائه شده و از ظرفیت های افسران مومن و فداکار نهایت بهره برداری شود.

شایان ذکر است، در این نشست سرهنگ پاسدار شهریار حیدری،معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.