اصفهان- شهردار شاهین شهر با اشاره به تهدید شاهین شهر از سوی چند صنایع آلاینده اطراف گفت: ما به دنبال آن هستیم تا صنایع اطراف شهر، پاک و این شهر به شهر سبز و پاک منطقه تبدیل شود.

شاهین شهر در محاصره صنایع آلاینده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین امیری تصریح کرد: وصول عوارض آلایندگی سال ۹۵ از پالایشگاه اصفهان برای شهرهای در مسیر آلودگی هوا از جمله شاهین شهر قطعی شده که این عوارض برای توسعه مراکز تفریحی و فضای سبز شهر هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، واحدهای آلاینده مستقر در حریم و محدوده شهرها باید عوارض هر ساله خود را به سازمان امور مالیاتی بپردازند تا سازمان به میزان وسعت آلایندگی در بین شهرهای اطراف آن واحد آلاینده تقسیم کندو این در حالی است که پالایشگاه اصفهان از سال ۹۱ برغم آلایندگی بسیار برای شهرهای اطراف خود، عوارض آلایندگی پرداخت نکرده است.

شهردار شاهین شهر در ادامه  با اشاره به اینکه از ۶ تا ۱۲ بهمن به عنوان هفته نکوداشت شاهین شهر نامگذاری شده است، گفت: ۲۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته نکوداشت شاهین شهر برگزار می شود.
وی تجلیل از ۷۰ نفر از نخبگان، مثنوی خوانی، برگزاری کارناوال شادی، تجلیل از خانواده شهدا، رونمایی از یادبود شهدا، همایش تبیین جایگاه ولایت مطلقه فقیه و برپایی شب شعر «دیار من» را از جمله برنامه های هفته نکوداشت شاهین شهر عنوان کرد.

امیری هدف از برگزاری این هفته را معرفی ظرفیت های این شهر برای سرمایه گذاری عنوان و خاطر نشان کرد: شهرداری زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و به عنوان شریک در کنار آنها قرار می گیرد.

وی در ادامه خبر از بهره برداری ۲۲ پروژه عمرانی در ایام دهه فجر امسال داد و آغاز عملیات احداث فاز اول بزرگترین پروژه تجاری و خدماتی شاهین شهر واقع در میدان سمبلیک امام حسین با سرمایه گذاری حدود۹۵۰ میلیارد ریال را از مهمترین این پروژه ها برشمرد.

شهردار شاهین شهر اظهارکرد: این پروژه شامل چهار فاز است که در مجموع برای آن اعتبار بالغ بر۴۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی بهره برداری از یادمان شهدای گمنام، الحاق پنج دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی، احداث خانه فرهنگ و هنر و بهره برداری از ساختمان اداری اتوبوس رانی را از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در شاهین شهر در دهه فجر عنوان کرد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه ۲۱۸ میلیارد تومانی شهرداری شاهین شهر به شورای اسلامی این تقدیم شده و در انتظار تصویب است، اضافه کرد:۱۶۰ میلیارد تومان از این بودجه برای شهرداری و ۵۸ میلیارد تومان آن به سازمان های وابسته به شهرداری اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.