نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است از آنجایی که درباره نقش سعودی‌ها در طرح مذاکره صلح یمن ارائه شده ازسوی سازمان ملل متحد، هیچ اشاره‌ای نشده و معلوم نیست در زمان صلح این کشور که آغازگر جنگ بوده چه نقشی دارد، این طرح به نتیجه نمی‌رسد.

جعفرزاده: طرح مذاکره صلح یمن، طرحی آمریکایی-سعودی است

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به سفرهای ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد به کشورهای عربی منطقه برای طرح مذاکرات صلح یمن، گفت: طرح جدید سازمان ملل نیز مشکل طرح های قبلی را دارد چرا که برای حل بحران این کشور در داخل آن دنبال مشکلات می گردند در حالی که خود کشور یمن مشکلی ندارد و عربستان سعودی است که از بیرون آن موجب ایجاد بحران می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به دنبال پیگیری صلح پایدار در یمن بود، عنوان کرد: تا زمانی که نقش جنگ طلبانه عامل اصلی یعنی سعودی ها در این طرح ها دیده نشود تمام طرح ها محکوم به شکست است چرا که عامل بیرونی در یمن مشکل ساز شده نه عامل درونی.

وی افزود: طرح مذاکرات صلح یمن باید به گونه ای تنظیم شود که سعودی حق دخالت در یمن را نداشته باشد ضمن اینکه باید خسارات وارده به این کشور نیز لحاظ شده و غرامت جنگی به یمن تعلق گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مذاکره صلح یمن یک طرح آمریکایی ها-سعودی است لذا هیچ امیدی به نتیجه این طرح ها نیست همچنین از سوی دیگر طرح مذاکرات در کنار اشکالات شکلی دارای اشکالات محتوایی نیز هست.
منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.