قوچان - مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه آستان قدس رضوی قوچان گفت: تعداد۸۶۲ برگ سند قدیمی شهر ، تاریخ شفاهی و اسناد تاریخی قوچان که تاکنون درجایی به ثبت نرسیده در این مجتمع گردآوری‌شده است.

ثبت ۸۶۲ برگ اسناد قدیمی قوچان در مدیریت اسناد آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه آستان قدس رضوی قوچان ظهر دوشنبه در جمع مدیران شهرستان قوچان با اشاره به این مطلب که این مجتمع فرهنگی در سال ۱۳۸۹ و بر اساس سه سرفصل کتابخانه، مهدالرضا و برنامه‌های فرهنگی آموزشی در این شهرستان شروع به فعالیت کرد گفت: کتابخانه این مجتمع دارای۴۱ هزار و۴۹۰ کتاب بزرگ‌سال، ۴ هزار ۷۰۰ کتاب آموزشی و کمک‌آموزشی و ۹ هزار کتاب کودک ۵ تا ۱۲ سال که اولین کتابخانه کودک در آستان قدس در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: کتابخانه این مجتمع دارای انواع کتاب، لوح فشرده، مجله، روزنامه، پایگاه اینترنتی، کتاب‌های مرجع، کتاب کودک است که به‌صورت هم‌زمان تا ۴۵۰ نفر می‌توانند از این امکانات استفاده می‌نمایند.

بهرام هراتی خاطرنشان کرد: در حوزه کودکان از ابتدا تاکنون ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر از این مجتمع بازدید داشته‌اند که این بازدیدها با رویکرد آشنایی با کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی و در قالب ۴۲۷ گروه بوده است که برنامه‌هایی همچون کتاب‌خوانی، شعرخوانی، آشنایی با منابع و... ازجمله این برنامه‌ها است.  

وی به مجهز بودن این مجتمع فرهنگی به سالن اینترنت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون ۲ هزار و ۷۸۹ نفر از این بخش جهت استفاده کمک‌آموزشی و مدارس کامپیوتر و دروس کارگاهی بازدید و استفاده کرده‌اند.

مسئول کتابخانه آستان قدس رضوی قوچان از مهدالرضا به‌عنوان یکی دیگر از خدمات این مجتمع نام برد و تصریح کرد: این بخش مخصوص کودکان ۵ تا ۶ سال و پیش ۲ است، که از سال ۸۹ تاکنون ۷۱۰ نفر با هزینه ناچیز در حد رایگان پذیرش‌شده‌اند و هرسال نیز تقاضای ترویج و استقبال بیشتری از آن می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۱ برنامه در مجتمع نمایشگاه‌های تخصصی این مجتمع برگزارشده که بیشترین آن مربوط به اداره و مابقی برنامه‌ها نیز با رویکرد علمی فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی توسط این کتابخانه در قوچان برگزارشده است.

بهرام هراتی با اشاره به این مطلب که برای اولین بار در سطح استان خراسان رضوی و در شهرستان قوچان ۸۶۲ برگ سند قدیمی شهر، تاریخ شفاهی و اسناد تاریخی قوچان که تاکنون درجایی به ثبت نرسیده که شامل عکس‌های تاریخی، ساعت‌ها مصاحبه و گفتگو با افراد دارای اطلاعات تاریخی قوچان می‌باشد گردآوری‌شده است، که این آثار در اختیار مدیریت اسناد آستان قدس رضوی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.