بردسکن- نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی از سخت گیری های بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مردم بردسکن از سخت گیری های بانک ها در پرداخت تسهیلات

دکتر بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: اگر چه دولت در حوزه ازدواج و اشتغال  تسهیلات خوبی را اختصاص داده است  اما متاسفانه  ضمانت های بانکی باعث شده است که متقاضیان نتوانند  ازاین تسهیلات استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان عنوان کرد: دولت باید برای رفع این معضل چاره اندیشی کند تا بیش از این بانک ها متقاضیان را به خاطر نداشتن ضامن معتبر اذیت نکنند.

بنیادی به مشکلات معیشتی و بیکاری در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی متاسفانه سطح درآمدی خانواده ها کفاف خرج زندگی را نمی دهد و براساس معیارهای تعریف شده اکثر مردم کشور زیر خط فقر قراردارند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: در حوزه صنعت نیز بانک ها سنگ اندازی می کنند  و در پرداخت تسهیلات پروژه را به عنوان وثیقه قبول ندارند و طلب  وثیقه ملکی می کنند که این مهم نیز خود به یک معضل تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: با تزریق اعتبارات در انتهای سال  دولت جو نگرانی مردم  را در حوزه معیشت برطرف می کند.

وی به ویژگی های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: دراین برنامه توجه  ویژه ای به زنان سرپرست خانوار و سالمندانی که هیچ حامی ندارند شده است و در حقیقت تمامی گروههای آسیب پذیر جامعه تحت پوشش مالی قرار می گیرند.

بنیادی اظهارداشت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که ماهانه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می کردند در برنامه ششم توسعه این مبلغ  به ۱۸۰ هزارتومان افزایش پیدا می کند.وی همچنین گفت: دراین برنامه مصوب شده است در حوزه اشتغال کمیته امداد سالانه باید ۱۰۰ هزار شغل ایجاد و نسبت به توانمند کردن خانواده های تحت حمایت اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.