دادگاه یونان بار دیگر تصمیم‌گیری درباره درخواست ترکیه برای استرداد 8 نظامی ترکیه‌ای مظنون به دخالت ­در کودتای نافرجام این کشور­ را به 26 ژانویه موکول کرد.

دادگاه یونان تصمیم‌گیری درباره استرداد نظامیان ترکیه را باز هم به تعویق انداخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دادگاه عالی یونان امروز دوشنبه تصمیم‌گیری درباره استرداد 8 نظامی ترکیه به این کشور را که قرار بود طی روز جاری انجام شود، به تعویق انداخته و به 26 ژانویه موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این 8 نظامی ترکیه‌ای چندی پیش به دنبال تحولات پس از کودتای نافرجام در ترکیه، به دلیل مشارکت در کودتا به یونان پناهنده شده بودند و آنکارا خواستار استرداد آنها به ترکیه شده بود.

 دادگاه یونان ابتدا این درخواست آنکارا را رد و اعلام کرده بود به دلیل تهدیداتی که در خصوص امنیت فردی این افراد در صورت بازگشت به ترکیه وجود دارد، با این درخواست آنکارا مخالف است اما سرانجام یکروز بعد دادگاه یونان با استرداد 3 تن از این نظامیان به ترکیه موافقت کرد.

بنابر اعلام یک منبع قضایی یونان، تعویق در تصمیم‌گیری مربوط به استرداد نظامیان ترکیه به کشورشان به دلیل بیماری یکی از قضات دادگاه عالی بوده که سبب توقف جلسه دادگاه طی روز جاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.