مشهد- کمبود اعتبارات دولتی باعث شده، روند برخی طرح‌های منابع طبیعی استان کند شود یا به تعویق بیفتد.

بیابان زدایی در خراسان رضوی بدون تخصیص اعتبار امکان پذیر نیست

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی ضمن اظهار این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از یک میلیون هکتار مساحت جنگل‌های خراسان رضوی، ۷۰ هزار هکتار دست کاشت است.

هادی باقری افزود: این در حالی است که سند اجرایی بیابان زدایی استان با پیش بینی تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار در دست بررسی است، اما هنوز اعتبار آن تخصیص نیافته است!

وی اظهار داشت: جنگلکاری مشارکتی هر ساله در استان با کمک مردم ، ظرفیت‌های دولتی و اعتبارات بین المللی انجام می شود و با استفاده از همین مشارکت‌ها امسال  توانستیم یک میلیون اصله نهال را در استان غرس کنیم.

وی این گونه‌های جنگلی را درختچه‌های منحصر به فرد خواند و برخی از آن‌ها را اُرس و پسته وحشی و جنگل‌های ارغوان عنوان کرد.

او در خصوص مشارکت مردم در درختکاری سال گذشته به مشارکت ۲هزار نفر در همایش جنگلکاری ۲۱ اسفند و بیش از هزار نفر در روز درختکاری مصادف با  ۱۵ اسفند اشاره کرد.

پروژه‌های بین المللی خراسان رضوی

وی در خصوص پروژه‌های بین المللی به پروژه «ترسیب کربن» با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: ما در استان پروژه‌هایی را در راستای حفاظت، احیا، اصلاح و توسعه منابع طبیعی آغاز کرده‌ایم به طوری که پروژه ترسیب کربن از دو سال پیش در بجستان شروع شد و الآن ۴۵ درصد مساحت شهرستان را در ۱۴ روستا تحت پوشش قرار داده است.

به گفته او در این پروژه جامع نگری و توانمند سازی مردم با رویکرد حفاظت از عرصه‌های طبیعی مد نظر قرار گرفته است.

 او افزود: دومین شهرستان، سبزوار بود که پروژه مذکور در مساحت ۱۵۰ هکتاری در حال انجام است و پس از آن همین پروژه را در شهرستان گناباد انجام خواهیم داد.

وی دومین پروژه از محل اعتبارات ملی را توسعه منابع طبیعی جامعه محور در شهرستان تربت جام و پس از آن تایباد عنوان کرد .
به گفته او پروژه مدیریت جامع در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن هم آغاز شده است.
 
پرونده‌های خلع ید

مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده‌هایمان، رویکرد قوه قضاییه بسیار کمک کننده بوده، به طوری که سال ۹۲ تعداد ۲۴۵ پرونده خلع ید داشتیم، سال ۹۳ نیز ۲۸۹ پرونده در سال گذشته ۲۸۵ و در سال ۹۵ تاکنون برای ۲۵۹ پرونده حکم خلع ید صادر شده است.

باقری افزود: افزایش پرونده‌های خلع ید به معنای نظارت بیشتر و افزایش اقدام‌های حفاظتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.