مشهد- نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر مشهد به اندازه بودجه عمرانی کشور فقط از ظرفیت سوغات درآمد دارد، اما به دلیل آنکه مدیریت آن به صورت صحیح شکل نمی‌گیرد، نمی‌تواند ازاین ظرفیت عظیم استفاده کند.

مشهد پول دارد؛مدیریت ندارد/سوغات مشهد به اندازه بودجه عمرانی کشور ظرفیت دارد

رضاشیران خراسانی در گفت وگو با خبرنگارما افزود: مشهد آن قدر ظرفیت و توانایی دارد که قادر است بدون بودجه‌های ملی هم اداره شود. بنابراین  مشکل از مدیریت این شهر است.

وی افزود: شهری که حد اقل ۸هزار میلیارد تومان فقط گردش سوغات دارد، نباید برای اداره و تأمین هزینه‌هایش چشم به بودجه‌های ملی داشته باشد.

شیران یادآور شد: به طور حتم مشکل مشهد مدیریتی است و با آمار و ارقام هم حاضرم این موضوع را در هر جایی که بخواهند، مطرح کنم و هرچه هم بودجه از تهران برای این شهر آورده شود به دلیل سوء مدیریت هدر می‌رود، همان طور که در دوره‌ها وسال‌های قبل هم بودجه‌های خوبی به این شهر اختصاص پیدا کرد، اما اینکه کجا هستند و آثارش چه بوده است، مشخص نیست.

وی تصریح کرد: از طرفی چرا دفتر اکثر مؤسسات مالی بزرگ همچون ملل، ثامن الحجج، ثامن الائمه، مولی الموحدین، کاسپین  در مشهد است؟ زیرا در مشهد پول زیاد است، اما مدیریت و نظارتی بر آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید مسؤولان این شهر پاسخگو باشند که این بودجه‌ها را در چه راهی هزینه کرده‌اند که مشکلات این شهر هنوز وجود دارد و تأثیری در وضعیت عمومی آن از جمله رفع مشکل آب و حاشیه نشینی  و نیز استفاده از ظرفیت زائر اتفاق نیفتاده است.

وی بیان کرد: این شهر ۲۷میلیون گردشگر و زائر دارد که از تعداد گردشگران بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.

شیران خراسانی  با اشاره به اینکه نمایندگان اگرچه در سطح ملی پیگیر اختصاص بودجه هستند، اما انتظار دارند درسطح محلی نیز از ظرفیت‌های عمده این  شهر  استفاده شود،  اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، احکامی برای شهر مشهد از حیث بودجه زیارت آورده شده است.

وی ادامه داد: برنامه ششم یک برنامه بالادستی و برای پنج سال کشور است و در آن یکسری تکالیفی برای دولت دیده می‌شود که باید در سنوات پنج ساله، آن‌ها را انجام دهد و نمایندگان مشهد به دنبال این هستند که در بودجه سال ۹۶ در موضوع زیارت ردیف قابل توجهی اختصاص یابد و آن را مطالبه کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.