مشهد-چند سالی است که چهار ایستگاه از ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی واگذار شده است که با توجه به اینکه آتش نشانی جزو وظایف حکومتی است، همان زمان مخالفت‌هایی در این خصوص مطرح شد، مبنی بر اینکه این مسأله می‌تواند، تبعاتی را در پی داشته باشد.

خصوصی سازی آتش نشانی آتش زیر خاکستر است

یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پیامدهای واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی بویژه با توجه به حادثه اخیر پلاسکو اظهار داشت: بنده یکی از مخالفین واگذاری آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی بودم.

محمد حسین جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: دلیل این مخالفت نیز این بود که معتقدم آتش نشانی یک دستگاه حاکمیتی است و باید حتماً تحت نظارت مؤسسه و ارگان مربوطه باشد.

وی با اشاره به احتیاط‌های بخش خصوصی اضافه کرد:این محدودیت‌ها می‌تواند، آتش نشان را در انجام وظیفه با مشکل روبه رو کند به گونه‌ای که نتواند، وظیفه امدادی خود را به نحوه احسن انجام دهد.

وی تصریح کرد:احتیاط‌هایی از جمله سرعت به هنگام رانندگی که مورد توجه بخش خصوصی است تا مبادا تصادفی رخ دهد. همین مسأله می‌تواند در انجام وظیفه تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: از همه مهم‌تر اینکه واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی ممکن است، منجر به کاهش انگیزه در آتش نشان‌های تحت قرارداد بخش خصوصی شود چرا که امنیت شغلی آنان کم است. بنابراین با توجه به جمیع جهات و دلایل متعدد، شخصاً مخالف واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی هستم و معتقدم که باید تحت نظارت مستقیم شهرداری مشهد فعالیت کنند.

وی در این باره که چه تعداد از ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی واگذار شده است، اضافه کرد: آمار دقیقی ندارم، اما حداقل هفت تا هشت ایستگاه آتش نشانی مشهد به بخش خصوصی واگذار شده است.

جهانبخش در پاسخ به این پرسش که آیا واگذاری آتش نشانی به بخش خصوصی ادامه خواهد یافت، گفت: مجموعه شهرداری به دنبال این است که این خصوصی سازی انجام شود که البته در شورا نیز چنین اعتقادی در برخی اعضا وجود دارد.

وی ادامه داد: البته با توجه به اتفاق رخ داده در تهران و حادثه پلاسکو تصور بر این است که انگیزه در شورای شهر مشهد برای اینکه آتش نشانی به بخش خصوصی واگذار نشود، بیشتر از کفه موافقین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.