قوچان- طی چند ماه گذشته، مناقصات متعددی در حوزه شهرداری قوچان برگزار شده است که بارها باطل شده است.

 شهرداری قوچان توانایی برگزاری مناقصه و مزایده  را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه پیشین شورای شهر، علی شکفته نماینده کمیسیون معاملات با گلایه از نحوه برگزاری مناقصات شهرداری گفت: برخی از نیروهای شهرداری قوچان توانایی برگزاری یک مناقصه  یا مزایده را ندارند و طی ماه‌های اخیر مناقصات و مزایده‌های متعددی را برگزار کرده که ایرادهای زیادی داشته است.

عضو ناظر کمیسیون معاملات شهرداری قوچان ادامه داد: در آخرین مناقصه برگزار شده، به آقای شهردار گفتم، احساس می‌کنم، دست‌هایی پشت پرده است که اجازه می‌دهد این ایرادها در مناقصات و مزایده‌ها وجود داشته باشد که اگر فرد مورد نظر بعضی‌ها برنده نشد، اعلام شود که این ایراد در مناقصه یا مزایده وجود داشته است تا آن مزایده یا مناقصه باطل شود.

علی شکفته از رئیس شورای شهر خواست تا از شهردار قوچان بخواهد  برای برگزار کنندگان  مناقصات و مزایده‌ها در شهرداری کلاس‌های آموزشی برگزار کند تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

محسن احراری دیگر عضو شورای شهر در این خصوص گفت: چند دلیل برای درست برگزار نشدن مناقصات وجود دارد که اعمال نفوذ اشخاص در برگزاری مزایده‌ها و مناقصات و ناآگاهی برگزارکنندگان مناقصات و مزایده‌ها از نحوه برگزاری و نداشتن تجربه کافی در کنار سهل انگاری شهرداری و مجموعه کارکنان  برای دقت در برگزاری مناقصات از جمله این عوامل است.

وی یاد آور شد: نبود پیگیری و کنترل دایره حراست بر اعمال و رفتار برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در مناقصات و مزایده‌ها در کنار بی تفاوتی شهرداری و شهردار برای نظارت بر برگزاری مناقصات و مزایده‌ها از دیگر دلایل درست برگزار نشدن این موارد است.

وی اظهار داشت: در جمع بندی این موضوع در جلسه شورای شهر مصوب شد  با توجه به اینکه مزایده و مناقصه مالی برگزار شده در چندین مرحله با مشکل مواجه شده و با اعتراض‌های مردمی همراه بوده است، بنابراین مقرر شد، راهکارهای آشنایی با قوانین مذکور و هرچه بهتر برگزار شدن این مناقصه‌ها و مزایده‌ها به واحد مربوطه توسط شهردار ابلاغ و گزارش آن به شورای اسلامی ابلاغ شود.

اما یکی از نکات مهم این جلسه علنی شورای شهر، مطرح نشدن بحث پرداخت حقوق‌های نا متعارف به مدیران شهرداری قوچان بود که قرار شده بود در همین جلسه، شهردار، گزارش خود را ارایه دهد، اما این اتفاق رخ نداد و شهردار در جلسه شورای شهر حضور نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.