وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های این کشور و ترکیه با هماهنگی دولت سوریه، عملیات مشترکی را علیه مواضع داعش در شهر الباب سوریه انجام داده اند.

عملیات مشترک جنگنده های روسیه و ائتلاف بین المللی علیه داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از حملات مشترک جنگنده های این کشور و ائتلاف بین  المللی موسوم به ضد داعش علیه تروریست ها در سوریه خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تحلیل نتایج حمله مشترک جنگنده های ما به همراه ائتلاف بین المللی علیه مواضع تروریست های داعش، کارآمدی تلاش های مشترک در مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه را نشان داد. در این عملیات  از ۳ جنگنده روسی و ۴ جنگنده ترکیه استفاده و عملیات با هماهنگی سوریه انجام شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: روز ۲۱ ژانویه جنگنده های روسیه به همراه جنگنده های ترکیه در عملیاتی مشترک مواضع داعش را در منطقه الباب در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه هدف قرار دادند. روز ۲۲ ژانویه نیز یگان هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه از طرف آمریکا به صورت مستقیم اطلاعاتی را از مواضع متعلق به داعش در الباب دریافت کرد. پس از شناسایی آن اهداف، دو جنگنده روسی و دو جنگنده وابسته به ائتلاف بین المللی مواضع تروریست ها را بمباران کردند.

گفتنی است، جنگنده های روسیه و ترکیه اولین عملیات خود را روز ۱۸ ژانویه علیه داعش انجام دادند و ۳۶ موضع داعش را در الباب هدف قرار دادند. این عملیات با هماهنگی سوریه صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.