متاسفانه آموزش و پرورش به دلیل وجود مشکلات مالی و ضعف مدیریتی، نتوانسته به درستی در مورد آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان گام بردارد و با گرفتن پول از فرهنگیان موجبات نارضایتی این قشر فرهیخته را بوجود آورده است.

پول بدهید ارتقا شغلی بگیرید

قدس آنلاین / آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به  آموزشی گفته می‌شود که پس از استخدام فرد در سازمان صورت می‌گیرد و هدف از آن آماده‌سازی افراد برای اجرای بهتر مسوولیت‌ها و بهبود توانایی‌ها و مهارت‌های آنان است.

متاسفانه آموزش و پرورش به دلیل وجود مشکلات مالی و ضعف مدیریتی، نتوانسته به درستی در مورد آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان گام بردارد و با گرفتن پول از فرهنگیان موجبات نارضایتی این قشر فرهیخته را بوجود آورده است.

معاون شورایعالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت وجود دوره های ضمن خدمت معلمان به ما می گوید:هیچ بخشنامه و قانونی برای پرداخت پول برای شرکت فرهنگیان در آموزش های ضمن خدمت وجود ندارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش شرکت در این کلاس ها رایگان است.

*یک بام و دو هوا

احمد عابدینی می افزاید:متاسفانه گاهی در بعضی از استان ها عملکرد های متفاوتی را برای اجرای  یک موضوع شاهد هستیم.

 معاون شورایعالی آموزش و پرورش تاکید می کند:هیچ اقدام و حرکتی که سبب تنزل جایگاه و شان معلمان شود مورد قبول ما نیست و نماینده شورایعالی در آموزش و پرورش را مامور خواهیم کرد که این موضوع را بررسی کند و اگر در استانی تخلف یا اهمالی صورت گرفته باشد حتماً برخورد خواهیم کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس هم معتقد است اگر می خواهیم در آموزش و پرورش شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی باشیم باید به معلم بها بدهیم و شرایط را برایش فراهم کنیم.

 ضیاءالله اعزازی ملکی در ادامه به نقش آموزش های ضمن خدمت برای معلمان اشاره می کند و می گوید: هیچ توجیهی برای گرفتن پول از معلم برای شرکت در کلاس های ضمن خدمت وجود ندارد و این کار درستی نیست.

مگر می شود که به معلم بگویم از جیبت هزینه کن،خودت برو آموزش ببین،وقت صرف کن آنوقت بیا برای ما کار کن؟

وی در پایان تاکید می کند:من به فرهنگیان عزیز قول می دهم پیگیر این مساله در کمیسیون آموزش مجلس خواهم بود.

به  دلیل پولی بودن ثبت نام نکردم

سید مجیب آزاد دبیر علوم تجربی شهرستان کارون استان خوزستان ضمن اظهار تاسف از برگزاری دوره های پولی ضمن خدمت فرهنگیان می گوید:،هفته قبل بخشنامه،«دوره ضمن خدمت بهداشت روانی دانش آموزان» به دست ما رسید وقتی برای ثبت نام مراجعه کردم گفتند هزینه ثبت نام ده هزار تومان است و به  دلیل پولی بودن دوره،ثبت نام نکردم .

*پول بده،ارتقا شغلی بگیر

سید مجیب آزاد یادآور می شود:آموزش و پرورش به صورت چراغ خاموش برای معلمانی که کسری ساعت ضمن خدمت دارند و نمی توانند ارتقای شغلی بگیرند دو تا دوره ضمن خدمت گذاشته که یکی سیصد هزار تومان و دوره بعدی که آموزش خانواده است  مبلغش چهل هزار تومان است .

محمد عابدینی - دبیر شیمی شهرستان بردسکن می گوید: با توجه به اینکه تاکید صریح وزارت در خصوص عدم برگزاری کلاس های ضمن خدمت پولی است و بخشنامه آن به اطلاع تمامی ادارات تابعه رسیده،ولی کارشناسی ضمن خدمت شهرستان بردسکن اقدام به برگزاری کلاس های ضمن خدمت فشرده ای کرده است .

عابدینی می افزاید: نامه ای به مدیرکل محترم آموزش و پرورش خراسان رضوی نوشتم که امیدوارم پاسخ من را بدهند.

وی معتقد است به دلیل پایین بودن سطح کیفیت ،این کلاس ها آن چنان که باید تغییری در ارتقاء سطح کیفی و کمّی عملکرد شرکت کنندگان ندارد، در حالی که برای برگزار کنندگان این دوره ها پر سود است .

*کارشناسان ارشد پای درس کارشناسان

عسگرزاده دبیر زبان هم با دلی پردرد می گوید:ما معلم ها درخراسان رضوی باید برای هر ساعت ضمن خدمت 1000تومان پول بدهیم.با وجود نحوه ارزشیابی جدید هر معلم باید سالی حداقل60ساعت ضمن خدمت داشته باشد، پس مجبوریم در این دوره ها شرکت کنیم.

از سویی معلمانی با مدرک فوق لیسانس مجبورند در کلاس هایی شرکت کنند که استادش لیسانسه است.

س.مالکی خیلی خلاصه می گوید: تنها هدف من برای شرکت در این کلاس ها کسب امتیاز آن است که در پایان سال برای ارزشیابی کار ما معلمان لحاظ می شود و اگر این کلاس ها را شرکت نکنیم از نمره ارزشیابی ما کم خواهد شد.

یکی دیگر از معلمان هم از استان تهران شهرستان شهریار  می گوید:به تازگی وقتی برای شرکت در آزمون ضمن خدمت آشنایی با قرآن که ثبت نام کردم متوجه شدم 5 تومان از حقوقمان کم می شود.

فیاض معلم مقطع ابتدایی هم می گوید: با وجود این که هزینه کلاس ها بصورت نقدی از معلمان دریافت می شود ولی حق الزحمه مدرسین چند ماه بعد پرداخت می شود من به عنوان مدرس در تابستان کلی کلاس داشتم تازه بخشی از حق الزحمه هفته پیش پرداخت شد!

از سویی ادارات و نهادهای دیگر به منظور تشویق کارکنانشان برای شرکت در دوره های ضمن خدمت هم پاداش می دهند و هم دوره ها را دربهترین مناطق با بهترین امکانات برگزار می کنند. مگر آموزش و پرورش جزو بدنه دولت نیست؟

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.