صدر اعظم آلمان بر این باور است که پوپولیسم به هیچ وجه پاسخی برای چالش‌های جهانی نخواهد بود.

مرکل: پوپولیسم مشکلات جهان را حل و فصل نخواهد کرد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دوشنبه در سخنانی در جمع رهبران کلیسا تاکید کرد: باز بودن، نه پوپولیسم، چند قطبی کردن یا منزوی کردن، پاسخ اصلی برای چالش های جهانی ناشی از جهانی شدن و دیجیتالی شدن است.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که ،یک ربع قرن پس از اتحاد آلمان؛ پس از پایان جنگ سرد، یک دوره جدید تاریخی احتمالا جایگزین دوره دیگری خواهد شد. البته برخی آرزوی بازگشت به یک جهان کوچک را داشته اند، ولی به نظر من پاسخ درست منزوی کردن نبوده بلکه باز بودن و آزادی پاسخ اصلی است.

مرکل اشاره مستقیمی به ترامپ نکرد ولی اظهارات او در تناقض آشکار با قول های انتخاباتی ترامپ بوده است. ترامپ روز گذشته دستور خارج شدن آمریکا از توافقنامه تجارت آزاد "تی پی پی" را صادر کرده است. وی قصد دارد مهاجران غیرقانونی را از آمریکا اخراج کند و در مرزهای این کشور با مکزیک، دیوار احداث نماید.

مرکل افزود: با تلاش برای حل و فصل مشکلات از طریق چند قطبی کردن و پوپولویسم، راه به جایی نخواهیم برد. ما باید نشان دهیم که به اصول اساسی کشورمان پایبند هستیم.

ترامپ گفته است که مرکل با اجازه دادن به بیش از یک میلیون مهاجر و آواره برای ورود به آلمان، مرتکب اشتباه فاجعه باری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.