نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در غرب آسیا تأکید کرد مذاکرات آستانه، نقطه آغازی برای برداشتن گام‌های بعدی در چارچوب حل و فصل مسئله سوریه است.

بوگدانف: مذاکرات آستانه نقطه آغازی برای برداشتن گام‌هایی در چارچوب حل بحران سوریه است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در غرب آسیا تأکید کرد مذاکرات صلح سوریه در آستانه، راه را برای مذاکرات ژنو که هدف از آن وحدت و تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه است هموار می کند.

«میخائیل بوگدانف»، که معاون وزیر خارجه روسیه نیز است، به شبکه سوریه گفت: ما منتظر نتایج این نشست هستیم. سه شنبه [امروز] جلسات اختصاصی منظورم جلساتی است که با مشارکت همگان نیست و جلسات دو جانبه و سه جانبه و شاید پنج جانبه است پایان می یابد. ما انتظار داریم که موفقیتی به دست آوردیم. همین که همگان موافقت کرده اند در این نشست شرکت کنند به مصلحت آنهاست.چه بسا بیانیه پایانی روز سه شنبه صادر شود. 
وی افزود: ما دیدارهای سه جانبه یا دو جانبه با شرکای ایرانی و ترکیه‌ای خود برگزار می‌کنیم و آنها بر تحولات میدانی تأثیرگذارند. با دولت سوریه و سازمان‌های مخالف سوری ارتباط مستقیم داریم. نشست آستانه، نقطه آغازی برای برداشتن گامهای بعدی در چارچوب حل و فصل مسائل مطرح شده ملت سوریه است که منظورم مشکلات انسانی و بازسازی و توقف ویرانگری و بازگشت آوارگان به سرزمین خودشان است اینها نیازمند بازسازی شهرها و روستاها و زیرساختها است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.