یزد – رئیس دادگستری استان یزد گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آینده جوانان را در خطر قرار داده و این مسئله ضرورت مدیریت این فضا و تهیه و تعریف فضا و محتوای جایگزین را مسجل کرده است.

مدیریت فضای مجازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهارداشت: بسیاری از جرائم  و آسیب های اجتماعی ریشه در فضای مجازی و تأثیر آن بر روح و روان افراد دارد که باید معاونت اجتماعی قوه قضاییه با ورود خود به این مسئله ضمن مدیریت این فضا و تهیه محتوای جایگزین اقدامات اساسی صورت دهد .
وی افزود: هزینه کردن در زمینه پیشگیری ، سرمایه گذاری است و باید تا آنجا که امکان دارد در این مقوله مهم وارد شد و طرح ها و اقدامات پیشگیرانه را تدوین و اجرا کرد . 
این مقام قضایی با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه و تأثیر مثبت آن بر دانش آموزان ، مربیان و اولیاء دانش آموزان ، تصریح کرد: حضور مقامات قضایی در بین دانش آموزان ضمن ارتقاء دانش حقوقی و عمومی دانش آموزان و ارائه هشدار های لازم در قبال هرگونه ناهنجاری و قانون گریزی ، قضات را نیز نسبت به مسائل در جریان بین دانش آموزان و اتفاقات و دغدغه های این قشر آینده ساز آگاه می کند .
وی ارزیابی محتوای آموزشی کتب  درسی دانش آموزان را خواستار شد و گفت: باید نسبت به محتوای آموزشی مهمترین دوره تحصیلی نسل نوجوان و جوان کشور که معمولا شخصیت اجتماعی آنان شکل می گیرد بیشتر دقت شود و مسائلی که تعالی روح و تربیت ذهن آنان را در پی دارد در محتوای آموزشی گنجانده شود و توجه بیشتر به امور پرورشی و تربیتی نسل جدید به عنوان یک نسل قانون مدار و هنجار پذیر باید در اولیت قرار گیرد .
حبیبی، رده سنی دانش آموزی را یکی از مهمترین دوره های تربیتی ذکر کرد و گفت: البته از بعد از انقلاب تلاش های گسترده ای برای تهیه و تدوین محتوای آموزشی انجام پذیرفت ، اما باید این محتوا به روز شده و نوجوانان را در قبال آسیب های اجتماعی نوپدید واکسینه نماید .
وی به برنامه ریزی دشمنان این مرز و بوم در جهت ضربه بنیان خانواده و جلو گیری از تربیت نسل آینده ساز برای کشور اشاره کرد و افزود: تیر های های زهرآگین نفوذ از طریق ماهواره ها ، شبکه های مجازی و فضای سابیر فکر و ذهن جوانان ما را نشانه گرفته است که اگر امروز برای آن تدبیری اندیشیده نشود شاید فردا خیلی دیر باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.