ملی پوش پیشین هلند اظهار کرد حواشی که بابت اظهاراتش درباره برداشتن قانون آفساید به وجود آمده است به دلیل زیاده روی رسانه‌ها بوده اما او هنوز مخالف این قانون است.

مخالفت عجیب اسطوره هلند با قانون آفساید در فوتبال

به‌ گزارش قدس آنلاین ‌و ‌به نقل از تلگراف هلند، مارکو فان باستن که از طرف جیانی اینفانتینو (رییس فیفا) به عنوان مدیر بخش توسعه فنی فوتبال انتخاب شد، چندی پیش با اظهارات خود حسابی خبرساز شد. او عنوان کرد: قوانین مربوط به کارت زرد و آفساید باید تغییر کند. رسانه‌ها اغلب این اظهارات را به سخره گرفتند؛ جایی که با واکنش فان باستن روبرو شده است.

او در این زمینه اظهار کرد: خبرهای بی‌ربط زیادی از طرف رسانه‌ها در این زمینه خواندم. حتی بعضی از رسانه‌ها قوانین جدیدی را ایجاد کردند و از قانون ۱۰ قدم سخن به میان آوردند. البته من عنوان کردم در حال بررسی چندین موضوع در حال‌ حاضر هستیم که متاسفانه به طور اشتباه چاپ شده است. برای مثال درباره  وقت‌کشی‌های آخر مسابقه پیشنهاداتی دادیم. درباره حق تعویض چهارم برای بازی‌هایی که به وقت ‌اضافه کشیده می‌شود. همین طور تکنولوژی بازبینی تساوی که در جام جهانی باشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت، از دیگر اقداماتی بوده که در این زمینه  صورت گرفته است. هنوز هیچ تصمیمی برای تغییر و تحولات فوتبالی گرفته نشده است و فیفا این تغییرات را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

فان باستن ادامه‌ داد: درباره قانون آفساید یک خبرنگاری از من سوال کرد و نظرم را پرسید و من گفتم این قانون آزار دهنده است و بعد از آن داستان‌های زیادی نقل شد. شما می توانید ببینید قانون آفساید آزار دهنده است. مهاجمان مانند بچه‌های کوچکی که فوتبال بازی می‌کنند، باید در محوطه جریمه بمانند تا تقاضای توپ کنند. فکر می‌کنم این قانون نیاز به تغییر دارد. برایم مهم نیست که چقدر این طرح موافق و مخالف داشته باشد. امیدوارم مردم درک کنند چه تغییر و تحولاتی مثبتی فوتبال در آینده بدون قوانین اذیت کننده خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.