صدها نفر از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ امروز دوشنبه در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل توسط رژیم صهیونیستی و کشته شدن یک شهروند فلسطینی به نام "یعقوب ابو القیعان" از اهالی شهرک "ام الحیران"، در مقابل ساختمان کنست صهیونیستی در شهر اشغالی قدس تظاهرات کردند.

تظاهرات فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ در مقابل کنست صهیونیستی

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، راهپیمایی خودروها به سمت کنست صهیونیستی از شهرک قلنسوه در المثلث جنوبی واقع در وسط اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین و النقب در جنوب آن آغاز شد و باعث اخلال در تردد خودروها در جاده شماره ۶ یا همان جاده موسوم به "کریدر اسرائیل" شد که شمال فلسطین اشغالی را به جنوب آن متصل می کند.

عبد الباسط سلامه شهردار قلنسوه اعلام کرد که این راهپیمایی در پاسخ به درخواست کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۴۸ و در اعتراض به تشدید روند تخریب منازل عرب ها؛ به ویژه در قلنسوه و شهادت یعقوب ابو القیعان در روستای ام الحیران واقع در نقب صورت گرفت.

سلامه در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی "قدس پرس" خاطر نشان کرد که در این راهپیمایی تعدادی از رهبران فلسطینی در اراضی اشغالی سال ۴۸، نمایندگان عرب کنست، رهبران احزاب مختلف عربی و تعدادی از شهرداران حضور داشتند و در جریان این راهپیمایی، پرچم های فلسطین و پرچم های سیاه به همراه تصاویر شهید یعقوب ابو القیعان به اهتزاز درآمد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی علیه سیاست تخریب منازل عربی شعار دادند.

وی افزود که پلیس صهیونیستی به بهانه اخلال در تردد خودروها در جاده های منتهی به قدس، از تداوم این راهپیمایی ممانعت به عمل آورد و تعدادی از خودروهای شرکت کننده در این راهپیمایی را هم جریمه و یکی از شرکت کنندگان را بازداشت کرد.

از سوی دیگر، "محمد برکه" رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ تصریح کرد که این راهپیمایی در چارچوب فعالیت های تدارک دیده شده برای اعتراض به روند تخریب منازل صورت گرفت و این تحرکات همچنان ادامه خواهد یافت و ما روز چهارشنبه آینده با نمایندگان اتحادیه اروپا دیدار خواهیم کرد و پس از آن نیز تظاهرات بزرگی در تل آویو برگزار خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از شهرها و روستاهای فلسطینی در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ روز پنجشنبه گذشته شاهد اعتصاب سراسری در اعتراض به تخریب ۱۵ باب منزل در روستای ام الحیران و شهادت یکی از ساکنان این روستا به ضرب گلوله عناصر پلیس صهیونیستی بود.

در تظاهراتی هم که روز شنبه گذشته در روستای عرعره در شمال فلسطین اشغالی علیه سیاست تخریب منازل برگزار شد، بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شرکت کرده بودند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.