اهواز- عضو کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان نسبت به مسمومیت با داروی متادون هشدار داد و گفت: در سه ماه گذشته، متادون ۲۱ نفر از افراد معتاد را در اهواز دچار مسمومیت کرده است و جان یک جوان را گرفته است.

مصرف متادون در اهواز یک کشته و ۲۱ مسموم بر جای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، منیژه جمشیدیان در این رابطه گفت: در سه ماه گذشته ۲۱ نفر از افراد مبتلا به اعتیاد به دلیل مسمومیت با متادون به بیمارستان رازی اهواز مراجعه کردند و یک جوان ۲۳ ساله نیز به همین دلیل فوت کرده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲ نفر از مسمومیت ها مربوط به کودکان بوده افزود: در سال های گذشته در بیمارستان ابوذر تا ۲۰ مورد مسمومیت کودکان به وسیله متادون گزارش شده و هشت مورد مرگ و میر نیز اتفاق افتاده اما با اطلاع رسانی در این مورد و استفاده از ظرف های مخصوص نگهداری دارو، این مسمومیت ها کاهش چشمگیری داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روش درمان اعتیاد به وسیله متادون اظهار کرد: با توجه به اینکه قرص متادون عوارض کمتری دارد، برای درمان ۴۰ درصد متقاضیان از قرص استفاده می کنیم و در مجموع ماهیانه ۲۷ میلیون و ۸۴۰ میلی گرم متادون در بین مراکز توزیع می شود که متوسط آن ۸۴ میلی گرم برای هر نفراست.

وی با اشاره به بروز مسمومیت معتادان به تریاک با سرب در کشور افزود: به محض مواجهه با این مساله در بیمارستان رازی بخش مسمومیت را با ۱۲ تخت راه اندازی کردیم اما با اطلاع رسانی توانستیم در موج دوم این مسمومیت را کاهش دهیم.

این متخصص طب مسمومیت تاکید کرد: راه اندازی مرکز بستری جداگانه برای کودکان و نوجوانان معتاد در دستورکار قرار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.