نماینده مردم تبریز گفت: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی با صراحت به رهبری اعلام کرده بود که با هزینه ۴۰۰میلیاردی مشکلات ریلی وجود ندارد و خطای انسانی به صفر رسیده اما حادثه اخیر قطار تبریز – مشهد ما نمایندگان را به فکر واداشته و ما خواستار علت این حادثه به صورت شفاف از وزیر راه و شهرسازی هستیم.

وزیر راه اعلام کرده بود مشکل ریلی و خطای انسانی نداریم/وزارت راه بی نظمی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل سعیدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه اخیر قطار تبریز- مشهد، اظهار داشت: ما در خصوص حادثه قطار تبریز بر این اصرار هستیم که هفته بعد مجلس در جلسات علنی مجلس، جلسات استیضاحی تشکیل شود تا برای نخستین بار در جمهوری اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان متوجه شوند که در اثر بی انضباطی حادثه ای تلخ اتفاق می افتد و باید در حوزه های فعالیت خود تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی با صراحت به رهبری اعلام کرده بود که با هزینه ۴۰۰میلیاردی مشکلات ریلی وجود ندارد و خطای انسانی به صفر رسیده اما حادثه اخیر قطار تبریز – مشهد ما نمایندگان را به فکر واداشته و ما خواستار علت این حادثه به صورت شفاف از وزیر راه و شهرسازی هستیم تا این امر مقدمه ای برای فرهنگسازی برای پیشگیری از چنین حادثه های تلخی باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به پیگیری های مجلس برای رسیدگی به حادثه قطار تبریز- مشهد، گفت: در مجلس شورای اسلامی اکثر نمایندگان نامه ای با عنوان استیضاح وزیر راه و شهرسازی امضا شد و این استیضاح تنها به علت حادثه قطار تبریز نیست، بلکه وجود برخی بی انظباتی و بی نظمی در این وزارتخانه هم هست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه تبریز- آذرشهر به پارکینگ تبدیل شده است، ابراز داشت: این استان استانی صنعتی است و صبح هر روز اتوبوس کارخانه ها کارکنان خود را از شهرک آخولا تا شهید سلیمی آذرشهر سوار می کنند که متاسفانه کارکنان صبح ها و در هنگام برگشت با ترافیک مواجه می شوند.

سعیدی نوسازی ناوگان حمل و نقل را یکی از خواست های اصلی و اساسی مردم دانست و افزود: فرسوده ترین ناوگان حمل و نقل در استان ما قرار دارد، ما در مسیر ترانزیت قرار گرفته ایم، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی منجر به توسعه رونق اقتصادی استان کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.