سید عمار حکیم، گفت: ما بر تمامیت ارضی و حفظ سرزمین و خاک خود تاکید داریم. همبستگی و وحدت ملی را عامل اصلی حفظ تمامیت ارضی عراق می دانیم. ائتلاف ملی عراق می تواند راهکار مهم و قابل اجرایی برای حفظ تمامیت ارضی عراق و همبستگی در این کشور باشد.

همه اقوام عراقی مخالف تجزیه این کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ پیروزی نیروهای مقاومت مردمی و ارتش سوریه در آزاد سازی شهر حلب و شکست گروه تروریستی تکفیری داعش و همچنین ادامه این پیروزی ها در شهر موصل عراق ما را برآن داشت تا این موضوع را در گفت وگو با حجت الاسلام و المسلمین «سیدعمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق مورد بررسی قرار دهیم.

سیدعمار حکیم در پاسخ به این سوال که؛ آمریکایی ها طرح تجزیه عراق به 3 کشور را در دستور کار خود قرار داده و عنوان کرده اند حتی با فرض آزادی موصل هم این ایده اجرایی خواهد شد، موضع شما در خصوص این اتفاق چیست؟ به خبرنگار بیت المقدس، گفت: ما بر وحدت و حاکمیت عراق تاکید داریم و اعلام می کنیم جنگ آزادسازی مناطق عراق باید توسط نیروهای عراقی انجام شود. از این رو حاضر به پذیرش نیروهای خارجی در خاک عراق نیستیم.

وی افزود: ما به عنوان یک عراقی بر تمامیت ارضی و حفظ سرزمین و خاک خود تاکید داریم. همبستگی و وحدت ملی را عامل اصلی حفظ تمامیت ارضی عراق می دانیم. طرح پیشنهادی ما (ائتلاف ملی عراق) می تواند راهکار مهم و قابل اجرایی برای حفظ تمامیت ارضی عراق و همبستگی در این کشور باشد.

حکیم در پاسخ به این سوال که آسیب های تجزیه کشورتان را در چه موضوعاتی می دانید و به نظر شما مقامات کردستان هم با شما درخصوص وحدع عراق هم نظر هستند؟ اظهار داشت: اظهارات مسعود بارزانی(رئیس اقلیم کردستان عراق) را شنیده‌ایم. وی نیز بر توافقات موجود و تمامیت ارضی تأکید دارد. تمام آحاد ملت عراق باید در اداره کشور دخیل باشند. بدون شک ما به عنوان یک عراقی بر تمامیت ارضی خود تاکید داریم. باید نظرات تندرو و افراطی را کنار بگذاریم و تبلیغات گسترده‌ای در مسیر تقریب داشته باشیم تا بتوانیم با هرگونه تفرقه مقابله کنیم./

انتهای پیام

گفت وگو از: روح الله فرقانی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.