مشهد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ در جوار بارگاه منور رضوی گفت: «مشهد ۲۰۱۷» ظرفیت مناسبی برای گردشگری سلامت در این کلانشهر است.

«مشهد ۲۰۱۷» ظرفیت مناسبی برای گردشگری سلامت در این کلانشهر است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه رسمی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه از ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ باید به خوبی استفاده کرد، افزود : گردشگری مذهبی از شاخه های اصلی گردشگری است که مشهد جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد و سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون زائر به این شهر سفر کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این کلانشهر در زمینه گردشگری سلامت نیز تجربه ارزشمندی دارد و هر ساله جمع قابل توجهی از مردم کشورهای همسایه برای دریافت خدمات سلامت به این شهر سفر می کنند.

وی با تاکید بر ارتباط کشورهای مسلمان با مجامع دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت دانشمندان اسلامی افزود: باید ارتباط موثرتری بین پژوهشگران اسلامی با موسسه علمی و فرهنگی آیسسکو وجود داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد : کشورهای مسلمان باید در کنار فرهنگ که رکن اصلی در تعامل کشورهاست نسبت به آموزش علوم و ارتباطات و تبادل تجربیات در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت : کشورهای اسلامی با هدف دستیابی به صلح جهانی در سایه آموزه های اسلام، ‌ باید الگویی برای صلح جهانی باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ایران آماده هرگونه همکاری با کشورهای اسلامی در زمینه دانش پزشکی و تبادل تجربیات در این زمینه است.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم و از جمله پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است به طوری که در شاخصه رشد علمی رتبه ۱۶ جهان و در حوزه تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های بین المللی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت تولید ثروت از راههای علمی بیان کرد: امروز کشورهایی قدرتمند هستند که دارای دانش غنی تری باشند .

وی با تاکید بر گسترش روابط بین کشورهای جهان اسلام و بویژه تبادل تجربیات و یافته های علمی گفت: کشورهای مسلمان در سایه اتحاد و همبستگی می توانند پرچمدار تولید علم و پیشرفتهای علمی در حوزه های مختلف باشند.

توسعه نقش تمدن سازی فرهنگ رضوی

در ادامه این مراسم شهردار مشهد نیز گفت: در این سال و در تمام سالها مشهدالرضا(ع) باید به دلیل نقش تمدن ساز بودنش توسعه دهنده فرهنگ رضوی باشد.

سید صولت مرتضوی افزود: جهان اسلام باید همواره با یکدیگر متحد باشند تا توطئه دشمنان در نشان دادن چهره خشن از اسلام خنثی شود.

وی اظهار کرد: مشهد جاذبه های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی بسیار دارد و این ظرفیتها باید به خوبی به جهانیان معرفی و عرضه شود.

وی گفت: وحدت بین کشورهای اسلامی زمینه ساز صلح و دوستی بین ملتهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.