شهردار مشهد معرفی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ را فرصتی مغتنم برای زمینه­ سازی شکل ­گیری تمدن انسان­ ساز اسلامی معرفی کرد.

مشهد ۲۰۱۷؛ فرصتی برای شکل‌گیری تمدن انسان­ ساز اسلامی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از آستان نیوز، سید صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد ۲۰۱۷، این شهر را کانون  وحدت و آرامش جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز به واسطه شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و رذالت رژیم صهیونیستی بخشی از پیکره جهان اسلام در بی‌قراری مطلق به‌سر می‌برد، در چنین شرایطی خرسند هستیم که مشهد مقدس در جوار مضجع منور امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام)  به عنوان کانون مودت، آرامش و فرهنگ اسلامی معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه مشهد مقدس شهر جذب محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) از سراسر دنیاست، تصریح کرد: با فرصتی که امروز پدید آمده، در این قطعه از بهشت شرایط برای شکل­ گیری تمدن انسان­ساز اسلامی فراهم است و مشهد می‌تواند این الگوی زندگی برتر بشری را در معرض نگاه جهانیان قرار دهد.
شهردار مشهد معارف ناب اسلام و سیره سراسر رافت و آزادی خواهانه حضرات معصومین(علیهم‌السلام) را گم شده انسان معاصر خواند و ابراز کرد: معرفی مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، فرصتی مغتنم را برای ادای دین ما به آموزه‌های بی‌بدیل پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت مکرم ایشان فراهم آورده است.
وی ادامه داد: این مناسبت همچنین فرصتی را برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به جهانیان ایجاد کرده، تا نقش تمدن ساز خود را در رقم زدن آینده فرهنگ جهان ایفا کند.
شهردار مشهد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برخی جاذبه‌های فرهنگی سیاحتی مشهد مقدس، تصریح کرد: بارگاه مقدس هشتمین حجت خداوند برای بشریت، وجود یکی از بزرگترین کتابخانه‌های منطقه به عنوان حافظه مکتوب جهان اسلامی و همچنین مرقد حکیم فردوسی؛ بزرگترین حماسه سرای ایران و مجموعه کوهسنگی و مزار شهدای دفاع مقدس در کنار ده‌ها جاذبه گردشگری می‌تواند زمینه حضور بسیاری را از سراسر جهان در این شهر فراهم آورد.
مرتضوی گفت: مشهد در سال ۲۰۱۷ پیام صلح، دوستی و مودت را در سایه آموزه‌های اسلامی و سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) برای همه جهانیان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.