وزارت خارجه فلسطین تصویب ادامه ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی را محکوم کرد و هدف از آن را خنثی کردن راه حل دو کشور دانست.

وزارت خارجه فلسطین صدور مجوزهای جدید شهرک سازی صهیونیست ها را محکوم کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که هدف از طرح مذکور غصب اراضی وسیعی از کرانه باختری و بیت المقدس و تحمیل واقعیت های یک جانبه و به دنبال آن راه حلی است که صرفا در آن به خواسته های رژیم صهیونیستی توجه شده است، نه حقوق فلسطینیان.
رژیم صهیونیستی اخیرا مجوز ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی غیرقانونی را در بیت المقدس تصویب کرد؛ اقدامی که اعتراض جامعه جهانی و رهبران فلسطینی را به همراه داشت.
بر اساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی به سرکردگی بنیامین نتانیاهو رویه مانع تراشی در مسیر تلاش های صلح را در پیش گرفته است.
این وزارتخانه اضافه کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می کند اینگونه القا کند که فضای جامعه بین المللی پذیرای توسعه طلبی هایش و غصب اراضی است و می کوشد تا دیدگاه و موضع اسرائیلی را تحمیل کند به گونه ای که دولت ترامپ قادر به مخالفت نباشد.
وزارت خارجه فلسطین افزود: این شیوه نیازمند موضع گیری صریح و دقیق جامعه بین المللی و به ویژه دولت جدید آمریکا است به گونه ای که راه حل دو کشور تضمین شده و ساز وکارهای خاتمه دادن به اشغالگری و توسعه طلبی رژیم اسرائیل را در بر داشته باشد.
در بیانه مذکور آمده است: اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل به یک اولویت تبدیل شده است، زیرا ضامن از سر گیری مذاکرات مثمر ثمر در زمینه برقراری صلح است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.