تولیت آستان قدس رضوی گفت: گروه‌های تکفیری که امروز مسلمانان را مورد ستم قرار می‌دهند از نام اسلام سوءاستفاده می‌کنند و متاسفانه نام اسلام بسیار مورد ستم قرار گرفته است.

سیره رضوی جهان اسلام را مصون سازی می کند / گروه های تکفیری از نام جهان اسلام سوء استفاده می کنند

به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز، سه شنبه در آئین افتتاحیه انتخاب مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری وزارت ارشاد و شهرداری مشهد و خیرمقدم به وزرای کشورهای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم که اقدامی که در مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» صورت گرفته یک نگاه و حرکت نو در مجموع نامگذاری پایتخت‌های جهان اسلام با الهام گرفتن از آموخته‌های امام رضا(ع) باشد.

وی با بیان این که آنچه در جهان اسلام برای همه مسلمانان با هویت اسلامی اصالت دارد، آن است که بدانند اسلام درون و برون را مدنظر قرار می دهد، ادامه داد: امروز مدنیت در جامعه بشری را مرهون آموخته‌های دین اسلام می‌دانیم و آنچه ما از مدنیت و تمدن از مشهد سراغ داریم از پرتو آموخته‌های انبیاء عظام الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: پایتخت اسلامی معنایش این است که تمامی بلاد باید از آموخته‌های امام رضا(ع) برای شکل دادن به زندگی انسان معاصر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مفاسد و مظاهر فساد جهان اسلام را تهدید می‌کند، عنوان کرد: با استفاده از نورانیت امام رضا(ع) می توانیم جامعه اسلامی را مصون‌سازی کنیم و  در مقابل این تهدیدات صیانتی به نام امام رضا(ع) به ارمغان آوریم.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: بسیاری از آثار تمدن در مشهد وجود دارد اما ایران قبل از امام رضا(ع) و بعد از ایشان قابل قیاس نیست و همه چیز به برکت این مضجع نورانی است.

وی جهان اسلام امروز را ارادتمند به ثامن الحجج(ع) دانست و گفت: در این راستا جامعه تشیع و تسنن ما به اهل بیت(ع) عشق می‌ورزد و این رمز هویت یابی، وحدت و انسجام جهان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری که امروز مسلمانان را مورد ستم قرار می‌دهند از نام اسلام سوءاستفاده می‌کنند و متاسفانه نام اسلام بسیار مورد ستم قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه سنگ زیربنای آرمانشهر، توحید است و جامعه توحیدی بر اخلاق، عقلانیت، معنویت و عدالت اجتماعی استوار است، گفت: معنا و مفهوم این مسئله آن است که ما به برکت آنچه در سیره و سلوک امام است می‌توانیم مدنیتی برای مسلمانان در عالم رقم بزنیم و در مقابل تهدیداتی که از الحاد ناشی می‌شود بایستیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: رمز صیانت مسلمانان این است که به هویت دینی و اسلامی خود تکیه دهند و به ایمان، تقوا و آموخته‌های بشریت اعتماد کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: آنچه امروز در میان کشورهای اسلامی بیش از همیشه ضرورت دارد انسجام، اتحاد، وحدت و مقاومت در راه هدف و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، حفظ هویت دینی و هویت اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جهان اسلام باید هویت دینی و اسلامی خود را گسترش دهیم و با فرهنگ غربی تحمیلی مبارزه کنیم، گفت: بسیاری به دنبال این هستند که فرهنگ غربی را صادر کنند و وزرای محترم شرکت کننده در این اجلاس و دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ باید به این مسائل توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.