ارومیه - معاون اجرایی طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از اتمام هفت کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

حفاری هفت کیلومتر از تونل انتقال آب به اتمام رسید

به گزارش قدس آنلاین، میکاییل بهادری صبح سه شنبه در جریات بازدید نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و هئیتی از اساتید دانشگاهی از روند حفر تونل انتقال آب حوضه جنوب به دریاچه ارومیه افزود: کل تونل انتقال آب حوضه جنوب استان به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه حفاری تونل توسط دستگاه‌های T.B.M طبق برنامه زمانبدنی از پیش تعیین شده و به صورت ۳ شیفت کاری در حال انجام است اظهارداشت: حفاری هفت کیلومتر از تونل انتقال آب به اتمام رسیده است.

بهادری زمان پیش بینی شده برای اتمام کل این پروژه‌ها را سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: امیدواریم با عنایت خداوند متعال و بارندگی‌های خوب در حوضه جنوب استان آذربایجان غربی پس از اتمام این پروژه، سالیانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه شور اورمیه در اختیار داشته باشیم.

دکتر سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه و هیاتی از اساتید دانشگاهی از مراحل و روند حفاری تونل برای انتقال آب حوضه جنوب استان آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه بازدید کردند.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار امیدواری و رضایت از روند اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، تسریع در عملیات اجرایی آن را خواستار شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در جریان این بازدید گفت: به زودی رهاسازی ۳۷۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای حوضه آبریز به سوی دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.

فرهاد سرخوش ادامه داد: در مرحله نخست رهاسازی که نیمه دوم بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از پشت سدهای موجود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سوی این نگین فیروزه‌ای روانه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله بعدی رهاسازی آب برای احیای دریاچه ارومیه در اوایل سال ۹۶ انجام خواهد شد که میزان ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب مازاد سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای احیای آن رهاسازی شده و از مسیر رودخانه‌ها به بطن دریاچه وارد می‌شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: بر این اساس، با تکمیل این حجم از رهاسازی، مجموع آب رها شده از سدها به سمت دریاچه ارومیه بالغ بر ۳۷۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

در این بازدید که اعضای دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز حضور داشتند، بازدید کنندگان از نزدیک در جریان چگونگی حفر تونل توسط دو دستگاه T.B.M و مسائل مرتبط با این پروژه بزرگ و روند ساخت سد کانی سیب قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.