گنجینه منحصر به فردی از نفایس قرآنی و آثار بی نظیر خطی و اسناد تاریخی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، همزمان با آیین رسمی افتتاحیه رویداد «مشهد۲۰۱۷» در قالب نمایشگاهی در معرض نمایش قرار گرفت.

نمایشگاه نفایس قرآنی و آثار خطی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  در این نمایشگاه علاوه بر مصاحف شریف منسوب به دست خط ائمه معصومین(ع)، کتابهای خطی بی نظیری از علما، دانشمدان، ادیبان، هنرمندان و کاتبان بزرگ جهان اسلام به نمایش گذاشته شد.

جلوه‌های معنوی و هنری مصاحف شریف به دست خط مبارک حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام جعفرصادق(ع)، امام موسی‌کاظم(ع) و امام رضا(ع) در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرارگرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار خطی نفیسی از علما و دانشمندان بزرگی مانند  بقراط، ابن سینا، شیخ بهایی، آثار ادبی بی‌نظیری مانند شاهنامه فردوسی، گلستان و بوستان سعدی، دیوان حافظ، دیوان خیالی، دیوان سلمان ساوجی که در دوره‌های مختلف تاریخی توسط خوشنویسان، کاتبان و مذهبان صاحب‌نام کتابت و کتاب‌آرایی شده‌اند، در معرض نمایش گذاشته شد.

در حوزه رضوی نیز آثاری همچون رساله ذهبیه، اسماء‌الحسنی، تحفه‌الزائرین و خطبه توحیدیه در این نمایشگاه قرار داده شد.

در بخش‌های دیگری از این نمایشگاه کتابهای نفیس خطی در موضوعات مختلف مانند فقه و اصول، حدیث، تاریخ، پزشکی، نجوم، فرهنگ و هنر در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مجموعه بی‌نظیری از اسناد ارزشمند تاریخی نیز بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.