شهرکرد-رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های محلی کشور گفت: با توجه به اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر یک متر مربع در نظر گرفته شده است، خلأ ساختاری و کمبود این سرانه در مناطق روستایی ملموس است.

خلأ ساختاری و کمبود سرانه ورزشی در مناطق روستایی ملموس است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا  جعفری صبح سه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه ورزش روستایی نیازمند حمایت‌های مالی دولت است، ایجاد المپیاد ورزش روستایی حداقل فرصتی است که شور و نشاط اجتماعی روستائیان مدیریت شده و استعدادهای آن‌ها شناسایی می‌شود.

جعفری با اشاره به احداث خانه ورزش روستایی در روستاها، افزود: از اماکن بلااستفاده برای احداث این خانه ورزش‌ها استفاده خواهد شد تا خلاء ساختاری و کمبود سرانه ورزشی  پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌هایی از قبیل بازی‌های بومی محلی و ورزش‌های روستایی رویکردی فرهنگی نیز دارند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های محلی کشور  در پایان گفت: با توجه به اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر یک متر مربع در نظر گرفته شده است، خلأ ساختاری و کمبود این سرانه در مناطق روستایی ملموس است.

استاندار چهارمحال و بختیاری درادامه گفت: پس از انقلاب، ورزشگاه‌های زیادی احداث شده است و در حال حاضر ۱۹ مجوعه ورزشی در سراسر استان وجود دارد.

قاسم سلیمانی افزود: با توجه به سیاست‌های نظام و دولت باید امکاناتی را فراهم کرد که سرانه ورزشی در روستاهای استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند، گفت: در چارچوب یک برنامه جامع باید توزیع متوازن به لحاظ برخورداری از امکانات ورزشی را برای روستاییان مورد توجه قرار داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم  افزایش  ۱۰ برابری سرانه ورزشی در روستاها، گفت: سعی می‌شود با همه محدودیت‌های اعتباری، سرانه ورزشی در روستاها را نیز از ۱۰ سانتی‌متر مربع به یک متر مربع افزایش داد.

سلیمانی تاکید کرد: برای احداث خانه ورزش و افزایش سرانه ورزشی در روستاها لازم است وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور عشایر، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، مبارزه با مواد مخدر و بهداشت و درمان منعقد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.