مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: چهاردهمین دوره مسابقات علمی ـ عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور، اردیبهشت سال آینده به میزبانی استان اراک برگزار می‌شود.

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور در اردیبهشت ماه ۹۶/ رقابت ۱۵۰ هزار هنرجو

به گزارش «قدس آنلاین»، مراسم رونمایی از پوستر چهاردهمین دوره مسابقات علمی ـ عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور، امروز با حضور سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای آموزش و پرورش و شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان اراک، در ساختمان آموزش متوسطه این وزارتخانه برگزار شد.  

سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش با اشاره به چهاردهمین دوره برگزاری این مسابقات، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان دراین مسابقه، هنرجویان پایه سوم هستند که در ۳۶ رشته و در سه بخش صنعت، خدمات و هنر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی اراک برگزار می‌شود، گفت: مسابقات مذکور در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان است.

حسینی‌مقدم هدف دوم از برگزاری این مسابقات را سنجش وضعیت تحصیلی هنرجویان هنرستان‌ها برشمرد و افزود: این مسابقات در ساختار قدیمی هنرستان‌ها برگزار می‌شود و چنانچه این مسابقات در ساختار نظام جدید برگزار شود، از ۳۶ رشته فعلی به ۴۱ رشته افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای آموزش و پرورش، رشته‌های «مگاترونیک»، «حمل‌ونقل»، «معماری»، «فتوالکتریک» و «تولید برنامه‌های تلویزیونی» را از جمله ۵ رشته جدید برشمرد و گفت: هدف دیگر از برگزاری این مسابقات شناساندن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای به جامعه است تا بر اساس نظر شورای عالی آموزش و پرورش و توسعه متوازن رشته‌ها به عدد پوشش ۴۸.۲۶ درصد سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برسیم.  

وی با اشاره به جزئیات دیگر این مسابقات، خاطرنشان کرد: در مرحله منطقه‌ای، ۱۵۰ هزار نفر از هنرجویان راه پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب شدند و در نهایت ۳۰۰ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

حسینی مقدم تأکید کرد: در رشته‌های علوم دریایی، سه رشته وجود دارد که از هر رشته ۳ نفر برگزیده و در مجموع ۹ نفر برتر در این رشته، به استخدام نیروی دریایی ارتش درمی‌آیند.

به گزارش فارس، شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی که میزبان این مسابقات در سال آینده است، هدف از اجرای این مسابقات را ترویج و توسعه فرهنگ گرایش دانش‌آموزان کشور به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و تحقق اهداف شورای عالی آموزش و پرورش برشمرد.

وی تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای را از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: علاوه بر ظرفیت رشته‌های هنرستان‌های استان اراک، از ظرفیت‌های دیگر نهادهای این استان مانند دانشگاه آزاد، دانشگاه صنعتی اراک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، در توسعه و اجرای رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.