قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح کرامت در دو استان همدان و اصفهان گفت: ساماندهی معتادان متجاهر هم بخشی از اولویت‌های طرح کرامت در دو شهرستان ملایر و فلاورجان است.

ساماندهی معتادان متجاهر در قالب طرح کرامت انجام می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»، علی مؤیدی در جلسه ستاد طرح کرامت در جمع خبرنگاران گفت: اعتیاد جزو اولین مؤلفه‌هایی است که متأسفانه می‌تواند در به وجود آوردن آسیب‌های دیگر پیشگام و اثرگذار باشد.  

وی افزود: در رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌شود تا همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه‌های مختلف اجتماعی در جهت کاهش این بیماری خانمان‌سوز تحقق پیدا کند که در این مسیر، طرح کرامت به عنوان یک طرح آزمایشی و پایلوت در دو استان مهم کشور اجرایی خواهد شد.  

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: طرح کرامت در دو استان همدان (شهرستان ملایر) و استان اصفهان (شهرستان فلاورجان) اجرا خواهد شد که این طرح در ادامه اجرای منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.  

وی تصریح کرد: بخش‌های مطالعاتی طرح کرامت و همچنین بسترهای لازم در جهت تحقق طرح کرامت قبلاً به عمل آمده، اما امروز با حضور مسئولان ارشد سازمان بسیج مستضعفین و استانداران اصفهان و همدان و همچنین دستگاه‌های مرتبط با عملیاتی کردن طرح کرامت، جلسه‌ای برگزار و تمهیدات لازم در جهت هر چه بهتر تحقق پیدا کردن این طرح به عمل آمد که امیدواریم این طرح در دو شهرستان ملایر و فلاورجان منشأ خیر باشد.

مؤیدی افزود: طرح کرامت در امر پیشگیری از اعتیاد، دارای پیوست‌های مختلف علمی، آموزشی و درمانی است و امیدواریم در این دو شهرستان تأثیرات خوبی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه سقف زمانی‌ای برای پایان طرح کرامت در این دو شهرستان تعریف نشده، گفت: قاعدتاً حداقل زمان اجرای این طرح در این دو شهرستان یک سال است و هر چند وقت یکبار باید با شیوع‌شناسی و ارزیابی‌های میدانی، نتایج طرح استخراج شود و در صورت تحقق اهداف طرح، به دنبال آن هستیم تا طرح را به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر تعمیم داده و امیدواریم بتوانیم این طرح در جهت کاهش اعتیاد در کشور اقداماتی خوبی داشته باشد.  

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره جزئیات طرح کرامت تصریح کرد: برنامه توانمندسازی بین مربی، دانش‌آموز، خانواده در طرح کرامت اجرایی خواهد شد که آنها بتوانند پیشگیری‌های لازم را در جهت عدم تمایل به اعتیاد را داشته باشند، همچنین بحث درمان به طور ویژه در این دو شهرستان اعمال خواهد شد، ضمن اینکه برخورد قاطع با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این دو شهرستان از جمله برنامه‌های تعریف‌شده در طرح کرامت است.  

مؤیدی در راستای همین موضوع گفت: ساماندهی معتادان متجاهر هم بخشی از اولویت‌های طرح کرامت در دو شهرستان ملایر و فلاورجان است، ضمن اینکه طرح کرامت، بسته‌ای از اجرای همه مأموریت‌های مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود و امیدواریم که اجرای این طرح بتواند به عنوان یک الگو در سال‌های بعد در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشورمان اجرایی شود.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.