رشتخوار -مدیر سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در سطح استان اختاص یافته است.

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار به  استان خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین روز سه شنبه مجتبی مزروعی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه رشتخواری در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: از همه کشاورزان برای صرف جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از آب برای دریافت این اعتبار آبیاری تحت فشار برای اراضی خود به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: این اعتبار ۸۵ درصد بلاعوض و ۱۵ درصد خود یاری از سوی کشاورزان خواهد بود.

مزروعی خاطر نشان کرد: در سطح استان خراسان رضوی طی دو سال گذشته بیش از ۲۵ هزار هکتاراز اراضی زیر کشت  این استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است که امسال هم این هدف در سطح ۲۵ هزار هکتار دیگر اجر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی همچنین از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لوله گذاری اراضی و باغات این استان خبر داد و گفت: با این اعتبار بیش از چهار هزار هکتار از ارا ضی کشاورزی در سطح استان لوله گذاری می شود.

معاون تولیدات دامی استان خراسان رضوی هم در این همایش در رشتخوار گفت: در طی سال های کذشته وارد کنند محصولاتی همچون تخم مرغ، عسل. گندم  و… بودیم، ولی اکنون در واردات این محصولات بی نیاز و حتی صادر کننده این محصولات نیز هستیم.

معتمد گفت:سال گذشته حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ از کشور صادرات داشته ایم که از این میزان ۴۰ هزار تن سهمیه تولید کنندگان خراسان رضوی بوده است.

وی همچنین در بحث امور دام و تولید محصولات دامی یاداور شد:  در سال گذشته حدود ۱۶۲ هزار راس دام سبک از کشور  صادرات داشته ایم که از این میز ان صادارات برای اولین بار ۴۶ هزار راس، سهمیه خراسان رضوی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث  تخم مرغ که قبلا وارد کننده بودیم اکنون با تکیه بر بخش تولید کنندگان داخلی در این زمینه به خود کفایی رسید ایم.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:در دولت تدبیر و امید  ۱۹۰۰ هکتاراز اراضی شهرستان رشتخوار  با اعتبار نه و نیم میلیارد تومان به آبیاری تحت فشار مجهز شده اند که از اول انقلاب تا قبل از دولت یازدهم در این زمینه یک هزار و ۹۰۰ هکتار به آبیاری تحت فشار تجهیز شده بود.

محمد رضا عباسپور گفت: طی سال جاری ۳۷کیلومتر هم از اراضی شهرستان برای جلو گیری از هدر رفتن آب  لوله گذاری شده است.

وی از خرید تضمینی  ۲۳ هزار تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت:روند افزایش محصولات گندم در این شهرستان به علت تزریق ارقام جدید از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی و توزیع هزار تن ارقام گندم بین کشاورزان  بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیارد بابت خرید جو  طی دو سال گذشته به دامداران رشتخوار  منطقه پرداخت شد ه است.

در پایان از ۳۵ تولید کننده نمونه کشاورزی شهرستان  رشتخوار تجلیل شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.