«رضا سیمبر» معتقد است حضور دونالد ترامپ در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده آمریکا، مولد بحران در این کشور خواهد بود.

حضور ترامپ مولد بحران در ساختار سیاسی آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا رسما از ۲۰ ژانویه کار خود را آغاز کرد.

اظهارات و موضع گیری های دونالد ترامپ در خصوص بسیاری از مسائل جهانی در هفته های گذشته و روزهای اخیر حکایت از آن دارد جهان شاهد شروع فصلی تازه در سیاست خارجی آمریکا خواهد بود.

در همین رابطه گفتگویی داشته ایم با دکتر رضا سیمبر استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان .

استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان اظهار داشت :ترامپ با استناد به شعارهای جدید و ساختارشکنانه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶۶ به پیروزی رسید. این شعارها و وعده ها برای بسیاری از شهروندان آمریکایی جذابیت داشت. همچنین ترامپ شخصیتی منحصر به فرد دارد که نمونه آن را در مواجهه و برخورد سلبی وی با رسانه های غربی شاهد هستیم. از سوی دیگر، نگاه درون گرای ترامپ و تمرکز وی بر مسائل داخلی آمریکا، منجر به نگرانی اروپاییان و طرفداران معاهدات تجاری بین المللی  ( حول محور اقتصاد آزاد) شده است.

وی افزود:رویکرد اقتصادی و سیاسی ترامپ منجر به خرسندی جریانهای راست افراطی در اروپا شده است. سیاستهای حمایت گرایانه ترامپ در حوزه اقتصادی، نگرانی طیفهای حاضر و سنتی در اروپا را برانگیخته است.در عین حال این سیاستها، با استقبال جریانهای ملی گرا و راستگرای افراطی در غرب مواجه شده است.

دکتر سیمبر در پایان تاکید کرد : حضور ترامپ در راس معادلات سیاسی و اجرایی آمریکا، مولد بحران در این کشور خواهد بود. هر اندازه ترامپ به سوی ساختارشکنی نسبت به وضع موجود در آمریکا پیش برود، دامنه مخالفان سیاسی وی گسترده تر خواهد شد. در چنین شرایطی ،حتی جمهوریخواهان سنتی و نئوکانها  که طرفداران ساختار موجود در آمریکا هستند نیز به مواجهه با سیاستهای ترامپ بر می خیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.