۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 496249

همایش حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت با هدف بررسی جایگاه حقوقی معلولین و مصادیق حقوقی و ویژه این افراد، برگزار می شود.

همایش حقوق شهروندی معلولین برگزار می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی کنگره حقوق شهروندی، مونس کشاورز دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی  با اشاره به برگزاری همایش تخصصی حقوق شهروندی افراد داری معلولیت، گفت: در رابطه با مصادیق و ویژگی های حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت، موضوع لایحه اصلاحی قانون جامع حمایت از معلولان از مهم ترین مسائل محسوب می شود.

وی از ارائه اپلیکیشن ویژه در حوزه معلولین خبر داد و افزود: در همایش حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت که فرداو با مشارکت سازمان بهزیستی برگزار خواهد از اپلیکیشنی در حوزه معلولین رونمایی می شود.

کشاورز در رابطه با اهداف برگزاری این همایش، گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان و محققان این حوزه در تدوین طرحهای پژوهشی کاربردی حوزه معلولین، تولید محتوا و ادبیات علمی در حوزه معلولین، ایجاد زمینه برای همکاری بهتر و مشترک دستگاه های اجرایی در حوزه معلولین است.  ضرورت تغییر نگاه شهروندان عادی به موضوع معلولین و فرهنگ سازی در این زمینه و بررسی نقش شهروندان عادی دربازگشت و ورود شهروندان به جامعه از اصلی ترین نکاتی است که باید مد نظر قرار داد.

این همایش فردا و با حضور متخصصان و حقوقدانان و مسئولانی از سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.