وزیر اقتصاد مکزیک در اظهاراتی اعلام کرد، در صورتی که مذاکره مجدد با دولت «دونالد ترامپ» به نفع کشورش نباشد، از توافق تجارت آزاد میان آمریکا با کانادا و مکزیک موسوم به «نفتا» بیرون می آید.

مذاکره مجدد با ترامپ به نفعمان نباشد، از «نفتا» بیرون می آئیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد مکزیک امروز در اظهاراتی اعلام کرد که در صورت نامطلوب بودن نتیجه  مذاکرات مجدد درباره «نفتا» با دولت «دونالد ترامپ»، این کشور از توافق تجارت آزاد میان آمریکا با کانادا و مکزیک موسوم به «نفتا» (NAFTA) بیرون می آید.

«ایلدفونسو گواخاردو» (Ildefonso Guajardo) وزیر اقتصاد مکزیک در این خصوص گفت: چاره دیگری نداریم؛ آیا باید به سراغ چیزی برویم که کمتر از آنچه اکنون داریم باشد؟ ماندن در این توافق در این صورت، کاملاً بی مفهوم است.

لازم به ذکر ست، شبکه تلویزیونی بی بی سی شب گذشته اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا دستور اجرائی خروج این کشور از «پیمان تجارت ترانس پاسیفیک» (TPP) را صادر کرده است.

 شایان ذکر است، «پیمان تجارت ترانس پاسیفیک» (دو سوی اقیانوس آرام) در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به امضا رسیده بود. این پیمان میان آمریکا و ۱۲ کشوری به امضاء رسید که مجموعاً ۴۰% اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند.

گفتنی است، ۴۵مین رئیس جمهور آمریکا پیشتر و در موارد متعددی وعده داده بود که از برخی توافقات و پیمان های تجاری مانند پیمان  تجارت آزاد میان این کشور با کانادا و مکزیک موسوم به «نفتا» (NAFTA) و یا «پیمان تجارت ترانس پاسیفیک» خارج شده و یا برخی از آن ها را با رایزنی مجدد مورد اصلاح قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.