دادستان کل کشور با اشاره به مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر در کشور گفت: امروز اولین آسیبی که جامعه ما را تهدید می کند مساله مواد مخدر است.

مواد مخدر جدی ترین عامل تهدید کننده کشور / مجلس به دنبال برداشتن مجازات اعدام در مساله مواد مخدر می باشد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی معاونان ستادی و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در محل ستاد ناجا برگزار شد، اظهار کرد: امروز مواد مخدر بلای خانمان سوزی شده که اگر ادعا نکنیم از جنگ مسلحانه ضررش بیشتر نباشد کمتر نیست. حمله مسلحانه و تجاوز نظامی دشمن به یک سرزمین جان و سلامت افراد و امنیت جامعه و زندگی مردم را هدف قرار می دهد و قطعا مواد مخدر نیز همین اثار را دارد و جان مردم را به مخاطره می اندازد و زندگی نکبت باری را برای خانواده ها به وجود می آورد.

وی ادامه داد: مواد مخدر اموال و ثروت مردم را از بین می برد و اثار بدی دارد و ازمصادیق روشن حمله دشمن، کسانی که به دنبال منافع مادی و سیاسی هستند می باشد. امروز اولین آسیب که جامعه ما را تهدید می کند مساله مواد مخدر است.

وی افزود: من از این موضوع خوشحال نمی شوم که کشفیات مان رو به افزایش است واین امر نشان می دهد که تولید و ورود و حمل و توزیع ما به این نسبت افزایش می یابد.

منتظری ادامه داد: اینکه ما از مسولان می شنویم که تنها توسط نیروی انتظامی در ده ماه سال جاری ۵۵۰ تن مواد مخدر کشف شده، خبر بسیار ناگوارکننده ای است.

وی ادامه داد: ایا این ۵۵۰ تن در طول ده ماه یک دوم محموله هاست یک سوم است یا یک دهم که ما انرا نمی دانیم.

وی تاکید کرد: یکی از کوتاهی های نیروی انتظامی در ارتباط با مواد مخدر این بوده که نیامده آنگونه که باید و شاید تابلوی واقعی را ترسیم کنید و به مسولان کشور نشان دهید. اگر این بود ما باید می دیدیم که دولت محترم سرمایه گذاری بیشتری روی مواد مخدر می کرد. ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر با رییس جمهور است، چند بار جلسات این ستاد با رییس جمهور تشکیل شده است. اکنون مجلس محترم افتاده دنبال این مساله که اعدام را برداریم.
منتظری تصریح کرد: در آن جلساتی که مقام معظم رهبری از سال گذشته تشکیل دادند و راجع به اسیب های اجتماعی تبادل نظر می شود اولین و مهمترین اسیب مواد مخدر است و این مواد مخدر هم خودش اسیب است و هم بستری برای اسیب های دیگر و بخشی از طلاق ها هم منشاش مواد مخدر است. یکی دیگر از اسیب های آن حاشیه نشینی شهرهاست که منشا آن هم مواد مخدر است. یکی دیگر از اسیب هایی که در ردیف همان اسیب هاست و در بحث مقام معظم رهبری است مساله سرقت است و بخشی از سرقت هم منشاش مواد مخدر است.

منتظری ادامه داد: مواد مخدر و اعتیاد هم خودش فی نفسه یک اسیب جدی برای جامعه است و هم منشاست برای اسیب های دیگر.

دادستان کل کشور ادامه داد: مساله مواد مخدر امروز در جامعه باید مورد اهتمام جدی و توجه ویژه همه مقامات و مسولان قرار گیرد از مجلس و دولت خدمتگزار و از قوه قضاییه تا نیروهای مسلح و خصوصا ناجا که بخش عمده مسولیت به عهده شما عزیزان است.

منتظری افزود: شما در حوزه کاری خود اسیب شناسی کنید و ببینید که عملکرد ما انگونه که باید موثر بوده یا خیر. اگر موثر بوده شاخص های مثبت در تاثیرگذاری عملکرد خودتان را تقویت کنید. اگر می بینید در برخی از موارد موفق نبوده اید یا کم بوده این موضوع هم مهم است که علت عدم موفقیت چیست. ایا ضعف قانون است و آیا مسایل مالی است. این موضوعات را بررسی کنید و به دولت و مجلس و مقام معظم رهبری منعکس کنید. لازم نیست که همه چیز در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شود خواهش می کنم بنشینیم و یک اسیب شناسی از خود کنیم.

دادستان کل کشور افزود: متاسفانه ورودی مواد مخدر و کشفیات و تعداد معتادین و پرونده های قضایی افزایش یافته که نشان می دهد جایی از کار خراب است. چرا ستاد مبارزه با مواد مخدر اسیب شناسی نمی کند. باید دید که چه ضعف هایی داریم که انرا بررسی کنیم و بدون اغماض و چشم پوشی به اصلاح آن بپردازیم.

وی افزود: دولت باید اردوگاه ها را اماده کند البته امکانات ما محدود است ولی با توجه به اهمیت مساله مواد مخدر باید دولت سرمایه گذاری کند.

منتظری تاکید کرد: ما معاونت تختصی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در دادستانی کل داریم که این موضوع را بررسی می کنیم و یکی از این کارها بحث اصلاح قانون است و ما اصلاح قانون را در دستور کار داریم و بخش عمده ای از کار هم صورت گرفته است البته نمایندگان مجلس به لحاظ دغدغه ای که داشتند به دنبال تبصره ماده واحده ای بودند در مساله اعدام که به نظرم کارساز نیست و ما در صدد اصلاح کلی قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم و قانون جوابگوی این موضوع نیست و ما در حال انجام آن هستیم.

وی تاکید کرد: قانون حتما باید اصلاح شود و اصلاح قانون قطعی است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نباید به اسانی از کنار مساله مواد مخدر عبور کرد. دستگاه قضایی و دیوان عالی نمی تواند نسبت به اثار شوم چشم پوشی کند و احکامی که صادرمی شود حتما باید منطبق با واقعیت های جامعه باشد.

وی افزود: با گرفتن خرده فروش ها و به زندان انداختن انها جز این که زندان ها را پر کنیم کاری نکرده ایم البته باید با انها برخورد شود ولی کار اساسی این است که به سراغ ریشه ها برویم.

منتظری افزود: چند نفر از عناصر اصلی را به دام انداخته اید چه در داخل و چه در خارج. شما با پلیس بین الملل ارتباط دارید. کارهای اطلاعاتی شما باید انقدر قوی باشد که بتوانید ریشه ها را پیدا کنید. اگر ما تصور کنیم که با مواد مخدر می توانیم مبارزه کنیم به این ترتیب که در خیابان ها بگردیم و خرده فروش های جزیی را پیدا کنیم موفق نمی شویم.

وی یادآور شد: همکاری بین کشورها بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.