قهرمان المپیک گفت: سیاسی نیستم اما به سیاسیون توصیه می‌کنم صد درصد ورزشی باشند چرا که ورزش اولاً سلامتی فردی و ثانیاً سلامتی خانواده را در پی دارد.

حیدری: هدفمان المپیکی شدن کشتی پهلوانی است/ سیاسی نیستم

قدس آنلاین - گروه ورزشی- حسین فیضی: تکرار گفت‌ وگو با علیرضا حیدری پس از گذشت یک دهه از تلاشش برای دستیابی به لباس تیم ملی و سپس کسب مدال های زرین، و حالا بر تن کردن لباس مدیریت ورزش ملی کشورمان، مزه خاصی داشت.

با قهرمان و دلاور بااخلاق کشتی ایران در شرایطی به گفت‌وگو نشستیم که اکنون وی را رئیس جهانی کشتی پهلوانی فیلا می‌خوانند .

* از کشتی پهلوانی و انتخاب شدن به عنوان ریاست این نهاد در فیلا بگو.
با تشخیص فدراسیون کشتی به فیلا معرفی شده‌ام. بنا دارم دامنه فعالیت کشتی و کشتی سنتی ایران را جهان‌شمول کنم. اگر درست و کارشناسانه و با اهداف بلند برنامه‌ریزی کنیم و مسؤولان واقعا اهتمام ویژه‌ای در حمایت از این ورزش به خرج دهند، المپیکی شدن کشتی پهلوانی دور از دسترس نیست زیرا زمان کشتی، فنون جذاب و ... این فرصت را فراهم ساخته است تا این رشته مورد توجه همه قرار گیرد.

* اقدامات مهم شما چه بوده است؟
فیلم قوانین و عکس‌های مربوط به کشتی پهلوانی را برای تمامی کشورهای دنیا می‌فرستیم و سایت کشتی پهلوانی را به زودی رونمایی می کنیم.
*چه رویدادهایی برای تشویق و معرفی این رشته در نظر گرفته اید؟
در آینده علاوه بر رقابت های قهرمانی آماتوری، مسابقات ضربه‌ای بی‌وزن (90+ کیلوگرم) را با دعوت از قهرمانان نامدار رشته‌های دیگر مانند جودو، کشتی آزاد، فرنگی، کوراش، آلیش و... در دستور کار  داریم.

* رایزنی ها با فیلا در چه سطحی انجام شده است؟
نام و طرح خود را به فیلا داده‌ایم. اتحادیه جهانی کشتی برای عدم تداخل مسابقات باید در تقویت جهانی کشتی برنامه‌ریزی کرده و زمانی را اعلام کند که جذابیت کشتی پهلوانی از سکه نیفتد. اگر زمان برگزاری مسابقات مناسب و هدایای عالی در نظر گرفته شود، حرفه‌ای‌های ورزش های مشابه کشتی از سراسر دنیا شرکت خواهند کرد. باید اضافه کنم حتی در بخش آماتوری هم بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا جذابیت کشتی پهلوانی و زیبایی آن زیاد شود.

* نظرت در مورد کیفیت مسابقات جام تختی در مشهد چه بود؟
متأسفانه روس ها بد عمل می‌کنند و کشتی را خواب می‌کنند. نمونه‌اش همین جام تختی است. آنها شرکت نکردند . من فکر می‌کنم رقابت باید بین مدعیان و اولی‌های کشتی دنیا صورت پذیرد تا عیار آنها و حاصل تلاش آنها مشخص شود. در همین جام تختی شاهد رقابت های خوبی بودیم اما واقعا جای ستاره های کشتی دنیا خالی بود. با این که مشهدی ها به دلیل پهلوان خیز بودن سرزمین شان، همیشه استقبال خوبی از کشتی دارند اما مطئن باشید اگر نامداران کشتی دنیا در این رقابت ها حاضر بودند جذابیت مسابقات صد چندان می شد.

* فعالیت سیاسی می‌کنید؟
سیاسی نیستم اما به سیاسیون توصیه می‌کنم صد درصد ورزشی باشند چرا که ورزش اولاً سلامتی فردی و ثانیاً سلامتی خانواده را در پی دارد. مهمتر اینکه سیاسیون برای موفقیت نیاز دارند در جمع ورزشی‌ها باشند؛ اما خودم سعی دارم وارد عرصه نشوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.