بجنورد- مدیر کل گمرک خراسان شمالی گفت: در صورتی که پروژه آیلس که یک سیستم ناوبری پروازهای هوایی است و برای اینکه پروازها در هر شرایط آب و هوایی (ابر، مه و بارندگی ) در فرودگاه فرود بیاید ، تایید شود، این اداره کل اعلام آمادگی دارد به منظور حمل کالاهای هوایی، گمرکی در فرودگاه بجنورد ایجاد کند.

گمرک هوایی در خراسان شمالی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد جعفری ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک اظهار داشت: صادرات گمرک خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴هزار تن کالا به ارزش دلاری ۵۴ میلیون و۳۳۰ هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد کاهش داشته است.

وی علت این کاهش را توقف دو ماهه تولیدات پتروشیمی عنوان کرد و ادامه داد: این امر موجب شد تا در ارزش دلاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشیم چون هیچ صادراتی طی سال جاری صورت نگرفته است.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی با اشاره به اینکه واردات این اداره کل ۸ هزارو ۴۰۰ تن کالا به ارزش دلاری ۱۴میلیون و۷۰۰ هزار دلار بوده  که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ تن با ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار دلار بوده است.

وی افزود: بیشترین واردات در گمرک خراسان شمالی ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه تولید است.

جعفری افزود: در آمد گمرک خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سامانه گمرکی از اسفند ماه سال گذشته بصورت آزمایشی راه اندازی شد اظهار داشت: اکنون در واحد تولیدی پتروشیمی بصورت آنلاین فعالیت های گمرکی را ثبت می کند.

وی کاهش زمان و هزینه، شفافیت، سلامت روند تشریفات، کاهش حضورارباب رجوع و ... را از جمله مزیت های سامانه جامع گمرکی استان عنوان کرد.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد امنیت کامل برای ارسال مجوزهای لازم به گمرک یکی از دیگر مزیت‌های مهم این سامانه است و هم اکنون تمام گمرکات سطح کشوربه سامانه جامع گمرکی متصل هستند.

جعفری افزود: با توجه به اینکه بیشتر تولیدات میوه های ارگانیک در استان ما موجود است متاسفانه نبود زنجیره تولید موجب شده تا کالا های خراسان شمالی از گمرک سایر شهر ها صادر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.